تعیین کارگروه مشترکی در دولت و مجلس برای بررسی تشکیل سازمان نظام معلمان

فارس نوشت: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح تشکیل سازمان نظام معلمان با تعیین کارگروهی برای بررسی آن در نشست عصر امروز تصویب شد که در صورت نهایی شدن آن، در جلسات آینده بررسی خواهد شد.

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه تعدادی از سوالات نمایندگان مجلس از سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش مطرح شد. 

وی افزود: در این جلسه حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر درباره خصوصی‌سازی سوالی را از وزیر آموزش و پرورش پرسید که این وزارتخانه 10 روز مهلت خواست تا به این سوال پاسخ دهد. همچنین شهاب نادری نماینده پاوه هم سوالی را در خصوص امکانات آموزشی و پژوهشی مدارس مناطق محروم از بطحایی پرسید که وی هم 10 روز مهلت خواست تا به این سوال پاسخ دهد. 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: ولی داداشی نماینده آستارا سوالی را درباره حق ‌التدریس شدن معلمان نهضت سوادآموزی که در سال 95 تصویب شده بود پرسید که چرا این کار انجام نشده است و وزیر آموزش و پرورش 2 هفته مهلت خواست تا مدارک لازم را برای این موضوع جهت پاسخ به سوال نماینده ارائه دهد. ضمن اینکه علی‌اکبر کریمی نماینده اراک هم در مورد اعطای مجوزهای بی‌رویه برای فعالیت مدارس غیرانتفاعی به تعدادی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش سوالی را مطرح کرد و قرار شد که اطلاعات در این خصوص بررسی شده و در نشست‌های بعدی مطرح شود. 

وی گفت: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌ابادی نماینده رشت هم سوالی را در خصوص ضعف مدیریت در دانشگاه فرهنگیان از وزیر آموزش و پروش پرسید که بطحایی 3 هفته برای پاسخ به این سوال مهلت خواست ضمن اینکه همایون یوسفی نماینده مردم اهواز هم سوالی را در خصوص مشکلات اداره آموزش و پرورش استان خوزستان و جذب نیرو و مشکلات مالی پرسید که وزیر یک ماه مهلت خواست تا به این موضوع پاسخ داده و بازدیدهای میدانی در  این باره از سوی مسئولین این وزارتخانه صورت گیرد. 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بخش دوم جلسه عصر امروز درباره طرح تشکیل نظام صنفی معلمان بود که این طرح از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شده و در این جلسه تعدادی از مدیران سازمان امور استخدامی و اداری و برخی افراد حاضر در تشکل‌های معلمان و تعدادی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند و قرار شد که با همکاری این اعضا کارگروه مشترکی با حضور اعضای کمیسیون آموزش برخی از مدیران آموزش و پرورش و برخی از اعضای حاضر در تشکل‌های فرهنگیان حاضر بوده و این موضوع بررسی شود چرا که بخش اعظمی از صنوف مانند پزشکان، پرستاران و مهندسین نظام صنفی جداگانه‌ای دارند و در نهایت این طرح‌آماده شده و آماده بررسی در صحن کمیسیون آموزش شود. 

۲۳۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =