چه کسانی در ۲ هفته آخر رقیب ویلموتس برای هدایت ایران بودند؟

دنیای ورزش تورنتو نوشت: پس از منتفی شدن گزینه هروه رنار برای هدایت تیم‌ملی ایران، تاج و دوستانش تمرکزشان را روی سه گزینه گذاشته بودند.

مهدی تاج و مشاورانش روی دو گزینه برای سپردن هدایت تیم ملی پس از کی‌روش به آنها علاقه‌ای ویژه داشتند اما این اتفاق آن طور که انتظار داشتند برای‌شان پیش نرفت. اولی هروه رنار فرانسوی بود. کسی که بازی‌هایش را در تیم ملی مراکش هواداران ایران دیده بودند و می پسندیدند. رنار که چند باری مذاکراتی هم با طرف ایرانی داشته اما او حسابی روی بورس بود و پیشنهادهای چشمگیر از مصر و بودن مربی ستاره ای چون محمد صلاح و البته دلارهای بی پایان اماراتی ، کار رقابت را برای ایران سخت و دشوار می‌کرد.  عجله ایران برای انتخاب سرمربی قبل از پایان لیگ برتر هم مشکلی مضاعف بود چون او اقلا یک ماه دیگر با مراکشی‌هاست پس این اسم از فهرست‌شان حذف شد.

گزینه بعدی اما خوان لوپتگی بود. سرمربی اسپانیایی که این کشور را به سادگی به جام جهانی رساند و تیمی ترسناک ساخته بود. ولی به خاطر پیشنهاد رئال مادرید تنها دو روز به جام جهانی اخراج شد و اسپانیا هم چوب این اخراج را خورد. خود او هم البته بد آورد و در رئال کابوس وار شد. این مربی چند ماهی است که بیکار بوده. 

پیشنهاد ایران برای لوپتگی که حالا شانس رفتن به بایرن و رئال بتیس را دارد حسابی زیاد شده بود. حتی فدراسیون فوتبال چند با ی مقدمات سفر او به تهران را فراهم کرده بود اما این اتفاق نیفتاد. اگرچه در برنامه ورزش و مردم گفته شد کی روش به این مربی ایمیل زده و از سفر به ایران پشیمانش کرده است اما در حقیقت چیزی که لوپتگی را از ایران دور کرد ، شرط سخت او برای عدم زندگی در ایران بود. چیزی که باز منتقدان کی روش را از همان روز اول علیه مربی جدید و فدراسیون می کرد. لوپتگی حتی خیلی کمتر از کی‌روش حاضر بود در ایران باشد و اعتقاد داشت زندگی در تهران برای خانواده اش دشوار است.

شرطی که فدراسیون فوتبال زیر بارش نرفت و سراغ گزینه بعدی رفت. یکی از گزینه های غیر قابل باور که فدراسیون حتی به حضورش در ایران فکر کرده بود، گزینه سرکو کاتانچ اسلونیایی بود. مربی عراق در جام ملتهای آسیا که البته خیلی هم جدی نشد . تاج و گروه مشاوران مخفی اش که در اسفند ماه برای اولین بار مارک رابرت ویلموتس به آنها پیشنهاد شده بود پس از چرخی در بازار مربیان خارجی ، در نهایت روی ویلموتس به جمع بندی رسیدند و او بامداد چهارشنبه از مسیر استانبول وارد تهران می‌شود . پس از ساعاتی استراحت به دفتر تاج می‌رود و قرارداد می‌بندد. اینکه آیا باز این مربی را هم برای امضای نهایی قرارداد به دفتر وزیر ورزش می برند سئوالی است که باید از همین حالا برایش پاسخی داشته باشند.

۲۵۲ ۲۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =