کاهش قیمت نفت با حضور ناوها و جنگنده‌های آمریکا ممکن نیست

ایلنا نوشت: یک نماینده مجلس گفت که تمام تلاش آمریکا این است با افزایش تولید، قیمت نفت را پایین نگه دارند اما در صورتی که دامنه جنگ یمن به جاهای دیگر کشیده شود با کاهش تولید و افزایش قیمت نفت مواجه می‌شویم که این به نفع مصرف کنندگان، غرب و آمریکا نخواهد بود.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگویی، با اشاره به حضور ناوهای آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه اظهار داشت: این اقدامات و احساس ناامنی در منطقه روی اقتصاد، سیاست و روابط کشورها تاثیر منفی دارد بخصوص در کشورهایی که طرف قرارداد با آمریکا هستند و ناوها و هواپیماهای ایالات متحده در آنجا مستقر هستند، این کشورها بشدت درگیر تغییر فضا در منطقه می‌شوند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تلاش برای کاهش قیمت نفت با حضور ناوها و جنگنده‌های آمریکا ممکن نیست، خاطرنشان کرد: قطعا احساس ناامنی می‌تواند موجب افزایش قیمت نفت شود و چنانچه این شرایط ادامه پیدا کند باعث اختلال در رفت و آمد در مسیرهای عبوری نفت‌کش‌ها و در نتیجه موجب کاهش تولید می‌شود.
وی یادآور شد: اگر دامنه جنگ یمن به جاهای دیگر کشیده شود ممکن است با کاهش تولید و افزایش قیمت نفت مواجه شویم و این به نفع مصرف کنندگان، غرب و آمریکا نخواهد بود.
یوسفیان ملا همچنین با بیان اینکه تحت تاثیر قرار گرفتن امنیت حمل و نقل و تولید، قیمت‌ها را صعودی می‌کند، گفت: تمام تلاش این است که با افزایش تولید قیمت نفت را پایین نگه دارند اما اگر  همین احساس ناامنی تبدیل به ناامنی در منطقه شود قطعا مشکلاتی برای کشورهای صادرکننده و مصرف کننده خواهد داشت و همه ضرر می‌کنند.
وی تاکید کرد: افزایش قیمت نفت به نفع فروشندگان هم نیست چرا که فروشنده نیز باید برخی کالاها را برای تداوم تولید وارد کند بنابراین همه تحت الشعاع قرار می‌گیرند.
2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =