تاکید نماینده ورامین بر قدرت ایران/ هنوز دستگاه دیپلماسی خود را به ترازهای انقلاب اسلامی نرسانده

خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت در حوزه دفاعی و امنیتی دستاوردهای خوبی داشتیم و ایران به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ در حوزه دفاعی و امنیتی نزدیک شده است.

سید حسین نقوی حسینی، با اشاره به اهداف سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ در نظام جمهوری اسلامی گفت: در حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی کشور، تلاش کردیم مطابق چشم انداز ۲۰ ساله حرکت کنیم و  نگاه مجلس به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به افق ۱۴۰۴ بوده تا ایران در خاورمیانه یک کشور امن و مقتدری باشد.

ایران در چشم انداز ۱۴۰۴ کشوری بسیار قدرتمند است

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران در این چشم انداز باید کشوری باشد تا هیچ کشوری نتواند و به خود اجازه ندهد که آن را تهدید کند؛ با توجه به دستاوردها در حوزه دفاعی کشور در قسمت‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و حوزه حضور جمهوری اسلامی ایران، فکر می‌کنم که به اهداف چشم انداز تا حدود زیادی دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امروز شاهد این هستیم که قدرت‌های سلطه‌گر دیگر به راحتی نمی‌توانند ایران را تهدید کنند و حتی در ذهن کسی نمی‌گنجد که تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را در ذهنش بپروراند.

در حوزه دفاعی و امنیتی دستاوردهای خوبی داشتیم

وی با بیان اینکه درحوزه دفاعی و امنیتی دستاوردهای خوبی داشتیم،تصریح کرد: به اهداف چشم انداز در این حوزه‌ها نزدیک شدیم البته درسیاست خارجی مشکلاتی وجود دارد چراکه هنوز دستگاهدیپلماسی نتوانسته خود را به ترازهای انقلاب اسلامی برساند اما فکر می‌کنم که با مدیریتی که در حال حاضر در ستاد خارجی صورت می‌گیرد،تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم به اهداف سیاست خارجی که تعامل مثبت با کشورها، حمایت از مستضعفان جهان، مقابله با سلطه‌گری و زورگویی کشورها و قدرت‌های سلطه‌گر، تعاملات خوب و مثبت با همسایگان دست پیدا کنیم.

وحدت قوای سه گانه و تمام ارکان نظام در دستیابی به موفقیت موثر است

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: وحدت قوای سه گانه و تمام ارکان نظام و همچنین حرکت تمام جریانات سیاسی در مدار برنامه و هدف‌گذاری که صورت گرفته، بهترین عامل برای دستیابی به موفقیت خواهد بود.

23215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =