کاربران خبرآنلاین نظر دادند: کارت سوخت را برگردانید

به اعتقاد کاربران خبرآنلاین کارت سوخت ابزاری برای کنترل مصرف و توزیع سوخت است اما برای کنترل قاچاق باید به فکر خشکاندن ریشه آن باشیم.

بازگشت کارت سوخت به چرخه توزیع بنزین امسال در صدر اخبار داخلی کشور قرار داشت. یکی از ابزارهایی که طی سالهای قبل برای رصد و کنترل میزان توزیع و مصرف بنزین مورد استفاده قرار گرفته بود کارت سوخت بود. طی هفته‌های گذشته دولت ومجلس برای بازگشت کارت سوخت به چرخه مصرف بنزین جلسات متعددی برگزار کردند.

اما این که آیا کارت سوخت می‌تواند در کاهش قاچاق سوخت مؤثر واقع شود یا نه موضوعی است که خبرآنلاین آن را به نظرخواهی گذاشت.

کاربران خبرآنلاین اغلب از کارت سوخت به عنوان ابزاری برای کنترل مصرف نام برده و بازگشت آن را مثبت ارزیابی کردند اما برخی کاربران آن را برای مقابله با قاچاق بی تأثیر دانسته و اعتقاد داشتند: به هزار شکل ممکن میشه با وجود کارت سوخت بازهم قاچاق کرد. ضمناً مشکل بودن و یا نبودن کارت نیست.

عرفان می‌گوید: مشکل قاچاق سوخت در آنجایی است که اگر شما بروید به شهرها و روستاهای مرز ایران و پاکستان، می‌بینید که به خاطر فقر شدید مردم و بیکاری تقریباً ۱۰۰ درصد مردم، حکومت ناچار شده به خاطر معیشت مردم این مناطق، چشم خود را روی قاچاق و خروج سوخت ببندد. وگرنه میتونستند مانع شوند

اما کاربر دیگری خبرآنلاین را مقصر گرانی بنزین دانسته و این نظرخواهی را آماده سازی جو روانی می‌دانست.

ماجد کاربر دیگری در این نظرخواهی نوشت: ریشه قاچاق سوخت بالاتر از اینهاست که با کارت سوخت شصت لیتری بشه صدها هزار لیتر را قاچاق کردپس خواهشا به فکر خشکاندن ریشه باشید...

و عبدالکریم از کارت سوخت به عنوان ابزاری برای کاهش آلودگی هوا نام برده و گفته است: کارت سوخت باید باشد و بنزین آزاد نباشد تا مردم فقط عادت کنند که با ۶۰ لیتر بایستی اموراتشان را بگذرانند اینکار هم باعث رفع آلودگی و ترافیک می‌گردد و هم صرفه اقتصادی دارد

اما علی اعتقاد دارد: کارت سوخت مسخره بازیه. من نمی دونم پس این کارتهای ملی هوشمند واسه چی درست شده. کارت ملی آگه هوشمند باشه بعنوان کارت سوخت، دفترچه بیمه، گواهینامه و غیره استفاده میشه. من خودم برج یازده ۹۷ واسه کارت سوخت اقدام کردم هنوز که هنوزه نیومده. کارت ماشینم نیومده.

راستین خودروهای گازسوز را توصیه کرده و نوشته است: به جای سهمیه بندی بهتر است عامه مردم را به استفاده از خودروهای پایه گاز سوز ترغیب کنیم و البته قبل از زیر ساختهای لازم فراهم شود بعد از آن اگر قیمت بنزین هر لیتر ۱۰ هزار تومن هم بشود مشکلی ندارد. حقیقت اینست که به جز از دو سه مورد خودرو خوب پایه گاز سوز، کارخانه‌ها رغبتی برای این مورد ندارند درحالی که مثلاً در برزیل اکثر از خودروهای با سوخت اتانول استفاده می‌شود که از نیشکر تهیه می‌شود.

اما بهنام خان می‌گوید:‌ تا زمانی که قیمت بنزین به اندازه قیمت تمام شده در کشورهای همسایه نشود معضل قاچاق بنزین پابرجاست. استفاده از کارت سوخت هم باعث اتلاف وقت و معطلی در جایگاه‌های سوخت و مشکلات دیگری به همراه دارد. راه حل آینه که قیمت بنزین آزاد شده مثلاً به قیمت کشور پاکستان یا ترکیه شود و صد البته که درآمد مردم هم به متناسب با قدرت خرید مردم این کشورها بالا رود والا این قصه ادامه دارد...

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =