پوتین: بیش از ۱۵۰ سامانه پرتاب موشک‌های بالستیک راه‌اندازی کرده‌ایم

تسنیم نوشت: رئیس جمهوری روسیه با تأکید بر لزوم دسترسی وزارت دفاع این کشور به اطلاعات موثق درباره وضعیت و فعالیت نیروهای مسلح سایر کشورها، روند توسعه سامانه‌های هشداردهنده حملات موشکی روسیه را قابل توجه ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در دور دیگری از نشست‌های مربوط به مسائل نظامی این کشور اعلام کرد که وزارت دفاع و دیگر وزارت‌خانه‌های روسیه باید به اطلاعات دقیق و موثق درباره وضعیت موشکی-فضایی و هوایی و فعالیت نیروهای مسلح کشورهای خارجی دسترسی داشته باشند.

پوتین با یادآوری اینکه راه اندازی سامانه‌های هشداردهنده حملات موشکی بطور مداوم در حال توسعه هستند، افزود: «در سایه این اقدامات روسیه طی سه سال اخیر بیش از ۱۵۰ سامانه پرتاب موشک‌های بالستیک راه اندازی کرده که این سامانه‌ها به تدریج در حال توسعه هستند.»

به گفته وی، استقرار ماهواره «سایوز-۲» و «آنگرا» این امکان را بوجود آورده تا استفاده از این نوع موشک‌ها به  یک دوم کاهش پیدا کند و این مسئله تاثیر بسیار مثبتی داشته است و این اقدامات باید همچنان ادامه یابد.   

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که امکانات گروه‌های ایستگاه‌های مستقر در مدار زمین، ارتباط ماهواره‌ای و سیستم ناوبری هوایی کشور نیز باید توسعه پیدا کند.  

۳۱۰۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    0 0
    امیدوارم هرچه زودتر مسئولان ما بفهمند که روسیه و آمریکا هیچ فرقی باهم ندارند. حتی بدلیل دوری آمریکا و کمتر بودن منافع مشترک ما با آمریکا میشه گفت که آمریکا خطر کمتری برای ما داره