پمپئو: در حال فشار برای عقب برگرداندن ایرانیم/ اوباما کوتاه آمد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با اشاره به افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و تهران اذعان کرد آمریکا برای به عقب برگرداندن ایران، به این کشور فشار وارد می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پمپئو در این مصاحبه با اشاره به افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا مدعی شد: در جریان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ما شاهد افزایش قابلیت‌های موشکی ایران بودیم. ما قابلیت آن‌ها را در توانایی حوثی‌ها در یمن دیدیم. همه این‌ها به این دلیل بود که دولت قبلی (اوباما) در برابر ایران کوتاه آمد؛ ما در حال اعمال فشار برای به عقب برگرداندن ایرانی‌ها هستیم و در نتیجه این اعمال فشار، تنش‌ها افزایش می‌یابند.

 وزیر خارجه آمریکا افزود: می‌دانیم که از حاکمیت ایران چه می‌خواهیم، کاملا بر دستیابی به آنچه می‌خواهیم، تمرکز داریم و تلاش می‌کنیم که این کار را به شیوه‌ای انجام دهیم تا مطمئن باشیم که هر دیپلمات، سرباز، ملوان و هر فردی در نیروی دریایی و هوایی (آمریکا) خدمت می‌کند در امنیت است.

پمپئو در بخشی دیگر از این مصاحبه در انتقاد از جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: «اینکه وزرای خارجه پیشین به اقداماتی ادامه دهند که زمانی که وزیر بودند به آن‌ها می‌پرداختند، موضوعی تاریخی و کاملا غیرسازنده است. من متوجه هستم که آن‌ها نظر متفاوتی با ما دارند و در این مورد حق دارند، اما مذاکره با سران جهانی و پیشنهاد دادن به آن‌ها مبنی بر اینکه منتظر ماندن برای پایان دولت کنونی، بهترین اقدام است، کاری بی‌سابقه است و کاملا با آنچه دولت‌های قبلی انجام داده‌اند، تفاوت دارد.آن‌ها باید سیاست خارجی را به ما واگذار کنند و بعد تمامی تلاش خود را در جهت سیاست‌هایی به کار بگیرند که در برابر ایران داشتند و به کیم‌ جونگ اون،  رهبر کره‌ شمالی، اجازه داد که در تهدید هسته‌ای خود پیشروی داشته باشد و ما را در سراسر جهان تحقیر کرد. اگر این‌ها سیاست‌هایی هستند که این افراد می‌خواهند، باید در صندوق رای برایشان مبارزه کنند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    1 6
    اگرفکر می کنند کهقابلیت های ایران را در حوثی ها دیده است کاملا اشتباه می کنند،حالا مطمئن شدم پمپئو یک احمق هست. اینجورمیخواهند جلوی ایران را بگیرند، واقعا سیاست ساده لوحانه ای دارند. ایران راباحوثی ها مقایسه کردند!!! نکنه ناوهاشونم برمبنای این هست. ایران خیلی راحت میتونه عربستان را با خاک یکسان کند حریفش نیست.
  • حسینقلی خان مستشار IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    8 5
    بلوف نزن حرومزاده. تو میخواهی شنا کنی اما خیس نشی وگرنه نمیگفتی تلاش می‌کنیم که این کار را به شیوه‌ای انجام دهیم تا مطمئن باشیم که هر دیپلمات، سرباز، ملوان و هر فردی در نیروی دریایی و هوایی آمریکا خدمت می‌کند در امنیت است.
  • حسینقلی خان مستشار IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    10 5
    الان داشتم مصاحبه فاکس نیوز با خانم تالسی گبرد نماینده کنگره آمریکا را گوش میکردم. ایشان دوبار در قالب یک تیم پزشکی ماموریت در خاورمیانه داشته که یک بار آن فاصله 2004 تا 2005 در عراق بوده. ببینید درباره جنگ با ایران چی میگه.War with Iran would make Iraq War 'look like a cakewalk. خودشون دارن میگن جنگ با عراق در قیاس با جنگ با ایران مثل رقص روی سنه. اونوقت یک عده مثل مهدی خزعلی در داخل میان میگن بله آمریکا ظرف 72 ساعت ایران را فلج میکنه. آقاجون فاکس نیوز را که رسانه مورد علاقه ترومپت هست گوش کنید تا یه خرده دستتون بیاد که دنیا دست کیه. مردم اندر حسرت فهم درست