اظهارات عجیب ترامپ درباره واردات خودرو به آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب اعلام کرد واردات خودرو از کشورهای دیگر یک تهدید امنیت ملی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اینکه دونالد ترامپ خودروهای وارداتی از کشورهای متحد آمریکا را «تهدید امنیت ملی» خطاب کرد، خشم تعدادی از خودروسازان و کشورها را برانگیخت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: آن‌ها موانعی را در حوزه تجارت دارند. آن‌ها محصولات کشاورزی ما را نمی‌خواهند، آن‌ها خودروهای ما را نمی‌خواهند. آن‌ها مرسدس بنزهای خود را مثل شکلات به اینجا می‌فرستند. آن‌ها بی ام دبلیو خود را به اینجا می‌فرستند. ما اصلا بر روی آن‌ها مالیات وضع نمی‌کنیم.

شرکت ژاپنی تویوتا که در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرده بود تا سال ۲۰۲۱، ۱۳ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری خواهد کرد، در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: حرف‌های او پیامی را القا کرد و آن پیام این بود که از سرمایه گذاری ما استقبال نمی‌شود. این یک شکست بزرگ برای مصرف کنندگان آمریکایی، کارگران و صنعت خودروسازی محسوب می‌شود.

سسیلیا مالمستروم، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا در حساب توییتر خود نوشت: ما کاملا این اظهارنظر را که صادرات خودروهای ما یک تهدید امنیت ملی محسوب می‌شود، تکذیب می‌کنیم.

قرار بود از امروز (۱۸ مه) تعرفه‌های واردات بر خودرو در آمریکا اجرایی شود و رئیس جمهور آمریکا درباره اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی خودرو و قطعات آن تصمیم‌گیری کند. اما کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم خود درباره اعمال تعرفه‌های وارداتی بر خودرو را به مدت ۶ ماه دیگر به تعویق می‌اندازد.

خودروسازان پیشتر هشدار داده‌اند که اعمال تعرفه‌های وارداتی آمریکا باعث افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو خواهد شد و صدها هزار شغل را به خطر می‌اندازد.

«کودی لاسک» رئیس انجمن بین‌المللی خودروهای آمریکایی ضمن «چرند» خواندن اظهارات ترامپ اعلام کرد: استفاده از این کار برای کشاندن شرکای تجاری ما به پای میز مذاکره فقط باعث از بین رفتن اعتماد به کل صنعت خودروسازی آمریکا می‌شود.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اديتور IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    0 1
    "آن‌ها بی ام دبلیو ..." آقاي محترم! بي ام دبليو غلط است، درست آن بي ام و است چون برند است نه حروف الفبا!!
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    2 0
    عجیبی نیست راست میگه طرف با واردات بیرویه ی خودروارزان صنعت خودرو سازی امریکا رو داره نابود میکنه.