آلمان و اروپا ایران را به گفت‌وگو با آمریکا متقاعد کنند

مهر نوشت: نماینده پارلمان آلمان ضمن تاکید بر حفظ توافق هسته ای ایران از اروپا و دولت آلمان خواست تا تهران را برای مذاکره با آمریکا متقاعد کنند.

 «امید نوری پور» عضو کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان در گفتگو با روزنامه دی ولت با اشاره به رویکرد اخیر واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای با ایران اظهار داشت: تنش میان واشنگتن و تهران نگرانی‌های زیادی را بدنبال دارد.

وی با بیان اینکه حفظ توافق هسته‌ای با ایران ضرورت دارد، افزود: ایران و آمریکا در حالی روبروی هم قرار گرفته‌اند که این شرایط می‌تواند خاورمیانه را نیز متأثر از خود کند.

نماینده پارلمان آلمان درباره اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ایرانی‌ها بزودی با وی تماس خواهند گرفت، گفت: لحن ترامپ بیشتر به تهدید و رویکرد خصمانه شباهت دارد.

نوری پور در ادامه خاطر نشان کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی مذاکره مستقیم از اهمیت بسزایی برخوردار است و به همین دلیل من از دولت آلمان و اروپا می‌خواهم تا ایران را برای گفتگو با آمریکا متقاعد کنند.

این سیاستمدار آلمانی اظهار داشت: مواضع اخیر آمریکا مانع از تحقق اصلاحات مورد نظر در ایران می‌شود.

نوری پور درباره خروج احتمالی ایران از توافق هسته‌ای به دی ولت گفت: این نگرانی وجود دارد. باید بدانیم که این توافق عامل موجهی برای نظارت بر فعالیت هسته‌ای ایران بوده و مانع از تولید تسلیحات هسته‌ای از سوی این کشور می‌شود. این توافق می‌توانست کامل‌تر از این باشد، اما در حال حاضر حفظ و بقایای آن از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    0 1
    مضحکه امریکا یک جانبه از برجام خارج شده و همین طور تحریم می کند آن وقت باید ایران بیاید پای مذاکره؟؟!!!! می شود اروپاییهای عزیز بفرمایند چرا نباید ترامپ به تعهداتش عمل کند؟؟ ایران بیاید مذاکره که همان خواست امریکاست و این یعنی امریکا موفق شده نظرش را بر همه اطراف دیگر برجام حاکم کند