هشدار پلیس فتا:  فریب سایت‌های جعلی ثبت‌نام یارانه نقدی را نخورید

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اعلام جعلی بودن یک سایت نیازمندی دریافت یارانه نقدی به نشانی ww.yaranesms.com از شهروندان درخواست کرد: فریب این گونه سایت‌ها را نخورند.

پلیس سرهنگ «رامین پاشایی» اظهار داشت: به تازگی تعدادی از مجرمان با راه اندازی سایت و ارسال پیامک اقدام به تحریک و هدایت مردم به درگاه های جعلی بانکی با عنوان جلوگیری از قطع یارانه ها می کنند که در این خصوص پرونده های قضائی لازم تشکیل و در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: پس از هدایت متقاضیان به این صفحات و درگاه های جعلی (فیشینگ)، افراد کلاهبردار و سودجو با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی قربانیان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب آنان اقدام می کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه عموم مردم چطور می‌توانند از گرفتار شدن در دام چنین سایت‌ها و سامانه‌هایی پیشگیری کنند، گفت: شهروندان توجه داشته باشند اخبار را از سایت‌های رسمی سازمان‌ها پیگیری کرده و اگر پیامکی به دست آنها رسید و موارد دیگر، حتماً صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان بررسی کنند، مثلاً در مورد یارانه‌ها لازم است اخبار دقیق از سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود.
این مقام انتظامی ادامه داد: مساله دیگر آدرس سایت ها است، شهروندان می بایست توجه داشته باشند به طورکلی تمام سایت‌های رسمی وخدماتی در داخل کشور به دامنه IR ختم می‌شوند وسایت‌هایی با دامنه COM و سایر دامنه ها، سایت نهادهایی مانند سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیست.
وی تصریح کرد: مهمتر از همه این است، هیچ نهاد رسمی از شهروندان تقاضای رمز دوم کارت، CVV۲ و نظایر آن را نمی‌کند و اگر سامانه‌ای چنین مشخصاتی را بخواهد قطعاً جعلی می باشد و با هدف جرایم مالی ایجاد شده است.
سرهنگ پاشایی گفت: در صورتی که هموطنان به دلیل عدم آگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سود جو وکلاهبردار قرار داده اند، لازم است سریعا رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و برای فعال سازی رمزهای یک بار مصرف کارت های بانکی خود اقدام کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در پایان از عموم مردم خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش تماس با ما به این حوزه پلیسی گزارش کنند.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =