تشکیل وزارت بازرگانی مشکلات بازار را حل می‌کند

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی، وزارتخانه‌ای تخصصی مسئولیت ساماندهی بازار را برعهده می‌گیرد در نتیجه می‌توان امیدوار بود وضعیت بازار تا حدودی بهبود پیدا کند.

محمد عزیزی عضو صنایع  ومعادن مجلس با اشاره به  طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت،  گفت: دولت معتقد است با ایجاد وزارت بازرگانی می‌تواند در شرایط تحریم به تجارت و صادرات کمک کند، حال که دولت به این نتیجه رسیده است مجلس نیز باید برای کمک به دولت تمام توان خود را به کار گیرد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصویب طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت بهانه دولت برای نابسامانی بازار از بین می‌برد، افزود: در صورتی که مجلس با این طرح موافقت نکند، دولت با فضاسازی‌هایی مانند ممانعت مجلس از تشکیل وزارت بازگانی، صادرات را در شرایط تحریم زمین زد، سعی می‌کند تمام مشکلات را بر دوش مجلس بیاندازد.

وی اظهار کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی، وزارتخانه‌ای تخصصی مسئولیت ساماندهی بازار را برعهده می‌گیرد در نتیجه می توان امیدوار بود وضعیت بازار تا حدودی بهبود پیدا کند.

درصورتی که دولت پس از تشکیل وزارت بازرگانی تمام توان خود را برای ارتقا صادرات و تجارت کشور و بهبود وضعیت بازار به کار گیرد این تفکیک می‌تواند به نفع کشور باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در صورتی که مجلس با تفکیک وزارت صنعت از بازرگانی موافقت کند ممکن است برای ایجاد تشکیلات این وزارتخانه زمانی طولانی هدر رود در نتیجه در این مدت بازار رها شده و وضعیت بدتر از شرایط فعلی می‌شود.

تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی

تشکیل وزارت بازرگانی امری زمانبر است

عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جدا کردن نیروهای انسانی، ساختمان‌ها ایجاد معانت‌های جدید و... امری زمانبر است، در نتیجه حتی با تشکیل وزارت بازرگانی بازار در مدت معینی به حال خود رها می‌شود و این امر ممکن است خود به نابسامانی‌ها و افزایش قیمت‌ها دامن بزند.

تشکیل وزارت بازرگانی بار مالی به دولت تحمیل نمی‌کند

وی درباره تشکیل وزارت بازرگانی و تحمیل بار مالی به دولت، تصریح کرد: دولت معتقد است برای تشکیل این وزارتخانه صرفه جویی می‌کند.

در چه صورتی تشکیل وزارت بازرگانی به ساماندهی بازار کمک می‌کند؟

عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس گفت: درصورتی که دولت پس از تشکیل وزارت بازرگانی تمام توان خود را برای ارتقا صادرات و تجارت کشور و بهبود وضعیت بازار به کار گیرد این تفکیک می‌تواند به نفع کشور باشد اما در صورتی که مسئولان وزارتخانه جدید به دنبال به دست آوردن ساختمان و امکانات باشند بازار نابود می‌شود.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =