روز جهانی موزه‌ها و تجلیل از پیشکسوتِ مجموعه‌داری

آئین گرامی داشت روز جهانی موزه با اجرای یک شب موسیقی سنتی عربی و تجلیل از یک مجموعه دارِ پیشکسوت در خانه ماپار اهواز برگزار شد.

قاسم منصور آل کثیر برگزار کننده مراسم گرامی داشت روز جهانی موزه‌ها در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: آیین «روز جهانی موزه» که امسال با شعار «موزه‌ها در جایگاه کانون‌های فرهنگی، آینده سنت» تعیین شده را در مجموعه فرهنگی، گردشگری و پذیرایی خانه ماپار برگزار کردیم.

آل کثیر افزود: به همین مناسبت و همزمان با مراسم های مختلفی که در سطح کشور و جهان برگزار شده بود ما نیز برای گرامی داشت ارزش والای موزه ها مراسم مفرحی را برای علاقمندان به موزه را اجرا کردیم.

وی توضیح داد: به همین منظور گروه موسیقی کلاسیک عربی به مدیریت مسعود سخیراوی قطعاتی از موسیقی شخصیت های معروف عربی را اجرا کرد. همچنین لمیاء از کودکان هنرمند اهوازی موسیقی آئینی "گرگیعان" را به مناسبت جشن گرگیعان (میلاد امام حسن مجتبی) را به صورت زنده اجرا و به نمایش گذاشت.

این دوستدار میراث فرهنگی افزود: همچنین برای پاسداشت از چهره های برجسته در حوزه مجموعه داری، از حاج خلیل دحیمی که بیش از 30 سال 1 هزار اثر قدیمی را در موزه مردم شناسی اش جمع آوری و حفاظت کرد را مورد تجلیل قرار دادیم.

آل کثیر گفت: مدیریت خانه ماپار یک لوح تقدیر و ریاست میراث فرهنگی شهرستان حمیدیه هدیه ای را به رسم یادبود با حضور معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری، معاون سرمایه گزاری سازمان میراث فرهنگی و تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی حمیدیه به حاج خلیل دحیمی اهدا شد.

به گزارش خبرآنلاین، شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) از سال ۱۳۵۶ (۱۹۷۷ م)، هر سال به منظور ایجاد یکپارچگی بیشتر میان آرمان‌های موزه و جلب توجه عموم مردم به فعالیت‌ها و اهمیت موزه، روز هجدهم ماه می، مطابق با ۲۸ اردیبهشت را روز جهانی موزه نامیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =