۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
قطر هم می‎خواهد میانجی ایران و آمریکا شود

ایرنا نوشت: یک مقام ارشد قطری دوشنبه گفت که دوحه تلاش می کند تا تنش میان ایران و آمریکا در منطقه کاهش یابد.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم»، «سلطان بن سعد المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه قطر روز دوشنبه تصریح کرد: متقاعد شده ایم که ایران به دنبال جنگ یا بی ثباتی در منطقه نیست.
المریخی با اشاره به این که «دوحه هواره حامی روند مسالمت آمیز مسائل بوده است»، افزود: تمامی تلاش خود را برای بازگشت دوباره ثبات به منطقه به کار خواهیم گرفت.
این مقام قطری اضافه کرد: محمد بن عبدالرحمن وزیر امورخارجه در دیدار اخیرش از تهران اعلام کرد که دوحه تلاش خواهد کرد که تنش ها در منطقه کاهش یابد و آمریکایی ها نیز این تلاش ها را نظاره گر هستند.
آمریکا با هیاهوی و رجز خوانی ،ناوهای هواپیمابر خود را برای تحت‌فشار گذاشتن ایران عازم منطقه کرده، اما چون با ایستادگی ایران مقابل سیاست فشار حداکثری روبرو شده، به دنبال راهی است تا از طریق یک کشور میانجی به این قائله پایان دهد.
نشریه سان هفته گذشته گزارش داد، ترامپ در دیدار با رئیس‌جمهوری سوئیس در کاخ سفید، خواستار میانجی‌گری وی در تنش‌های اخیر منطقه با ایران شده است.
او همچنین در چندین نوبت تأکید کرده در پی جنگ با ایران نیست و امروزهم در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت ، قصد درگیری نظامی با ایران را ندارد.
 

41231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    0 2
    ترامپ فقط نیاز به بهانه ای برای ختم قائله و قهرمان جلوه دادن خود است. به نظرم میتوان از طریق کشورهای واسطه به او الحاقیه ای در راستای برجام مثلا تمدید عدم غنی سازی اورانیوم در سطوح بالاتر را برای رفع نگرانی تولید بمب هسته ای پیشنهاد داد و در صورت توافق ترامپ آن را تصویب و رسانه ای کرد و شرایط برگشت آمریکا به برجام را فراهم نمود