نرخ مرغ هم‌چنان در مسیر کاهش به زیر ۱۲.۰۰۰ تومان رسید

باشگاه خبرنگاران نوشت: حجت گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۳۰۰ تا ۷ هزار و ۴۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: طبق روال همه ساله جوجه ریزی بیشتری برای ماه مبارک رمضان نسبت به ایام عادی سال صورت گرفته است، اما امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشش چندانی در بازار وجود ندارد که در نهایت کاهش تقاضا نسبت به عرضه، افت قیمت مرغ و زیان مرغداران در بازار را به همراه داشته است.

حجت با بیان اینکه مرغداران در طول سال به طور میانگین ۴ دوره جوجه ریزی می‌کنند، اظهار کرد: تولیدکنندگانی که در پروسه بعد از ایام نوروز محصول خود را وارد بازار کردند، حداقل ۲ دوره پرورش بعدی جبران زیان آن‌ها در صورت عادی بودن شرایط بازار زمان نیاز دارد که این امر به نقدینگی صنعت فشار وارد می‌کند.

این مقام مسئول قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار و میزان جوجه ریزی که از ۵۰ روز قبل برنامه ریزی شده است، پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسانی چندانی نداشته باشد.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم  و در خرده فروشی‌ها را ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که مرغداران در فروش هر کیلو مرغ زنده یک هزار و ۲۰۰ و مرغ گرم ۳ هزار و ۵۰۰ تومان زیان می‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه خرید مرغ با نرخ فعلی از سوی پشتیبانی امور دام در تعادل قیمت در بازار تاثیری ندارد، بیان کرد: در حال حاضر پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از زیان مرغداران باید بر مبنای نرخ مصوب وزارت جهاد کشاورزی مرغ را از تولیدکنندگان خریداری کند چرا که افزایش حجم بالای خرید همانند شمشیر دولبه است که می‌تواند در پروسه زمانی بعد افت قیمت را به همراه داشته باشد.

حجت ادامه داد: با توجه به کاهش جوجه ریزی از سوی مرغداران انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر نرخ مصوب مرغ مد نظر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شود.

این مقام مسئول از کاهش یک هزار تومانی کنجاله سویا در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حجت در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است، تصریح کرد: با وجود اختلاف قیمت میان نرخ مصوب نهاده‌های دامی با بازار آزاد، اما به سبب کاهش قیمت نسبت به گذشته ثبات بهتری بر بازار حاکم است.

۴۱۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =