رشد ۵۲ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات آذربایجان شرقی

ایسنا نوشت: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته، دو میلیون و ۱۰۰ هزارتن کالای غیر نفتی به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد .

حسین نجاتی با اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش بی وقفه مسئولین در بهبود خدمات امور گمرکی و همراهی بخش خصوصی، طبق آمار صادرات سال گذشته، شاهد رشد ۵۲ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان نسبت به سال ۹۶ هستیم . 

وی با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات اقلام غیر نفتی از گمرکات کشور، اظهار کرد : در سال ۱۳۹۷ میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان از کل گمرکات کشور بالغ بر ۲.۶ میلیون تن و به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، افزایش ۹ درصدی در وزن و ۷.۸ درصدی در ارزش دارد.

وی همچنین تعداد کشورهای مقصد صادراتی کالاهای استان در سال۱۳۹۷ را در حدود ۱۰۰ کشور اعلام کرد .

نجاتی با اشاره به آمار پنج کشور نخست دریافت کننده کالاهای صادراتی استان گفت: عمده بازارهای هدف صادراتی استان عبارتند از  ترکیه با ۶۰۰ میلیون دلار، عراق ۵۸۰ میلیون دلار، ارمنستان ۱۲۵میلیون دلار، آذربایجان ۱۲۰میلیون دلار و گرجستان ۱۲۰ میلیون دلار است . 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد : طبق برآوردهای اولیه و اقدامات لازم، زمینه رشد ۱۰ درصدی میزان صادرات استان در سال ۹۸ دور از توان واحدهای صنعتی و تجاری استان نیست .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =