جزییاتی تازه از وضعیت انجمن نگارخانه‌داران

الهه جواهری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی نگارخانه‌داران استان تهران از اهداف و برنامه این انجمن برای توسعه و رونق اقتصاد هنر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست تبادل نظر و گفت‌وگوی اعضای انجمن صنفی نگارخانه‌داران روز ۳۱ اردیبهشت ماه در محل دبیرخانه این انجمن برگزار شد.

نخست الهه جواهری رئیس هیات مدیره انجمن ضمن خوش‌آمدگی به شرح اهداف پنج‌گانه و ارایه گزارش فعالیت‌های انجمن پرداخت و دو هدف پیش رو را کوشش برای اصلاح مقررات نگارخانه‌داری با رویکرد پذیرش مسئولیت‌ها مبتنی بر قانون(و نه سلیقه) و سازماندهی درونی برای توسعه و رونق اقتصاد هنر ذکر کرد.

او در بخشی از گزارش خود به ویژگی‌های آیین‌نامه تاسیس، انحلال و نظارت بر نگارخانه‌ها که توسط انجمن تهیه و تنظیم شده اشاره و گفت: «این پیش‌نویس مبتنی بر قانون بهمن ماه سال گذشته به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی و تصویب تقدیم شد و تاکنون طی سه جلسه با مدیرکل هنرهای تجسمی این موضوع به بحث گذاشته شده است.»

جواهری اظهار امیدواری کرد که با درایت مسئولان ذی‌ربط این مطالبه به حق جامه عمل خواهد پوشید.

در ادامه این نشست احسان لاجوردی بازرس انجمن با گفتن اینکه نقش من چشم و گوش مجمع عمومی در هیات مدیره است، گواهی داد که طی پنح ماه گذشته هیات مدیره با ۸۹۰ ساعت نفر با شرکت در ۲۸ نشست رسمی و ملاقات با مقامات کوشیده‌اند تا به اهداف مندرج در اساسنامه نزدیک شوند.

بازرس انجمن گفت: «کار صنفی جز ممارست مداوم و پشتیبانی اعضا ضمانت دیگری ندارد و خواستار تداوم یک پارچگی اعضا در حمایت از تصمیمات هیات مدیره هستم.»

پس از آن تنی چند از اعضا به ارایه پیشنهاداتی برای تشکیل کارگروه و نیز ضرورت حفظ استقلال مالی انجمن سخن گفتند و در پایان با افطار و گپ و گفت‌های دو و سه جانبه این نشست ادامه یافت. 

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =