۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
نجات جان ۶ جوجه جغد در ازنا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا از نجات ۶ بهله جوجه جغد توسط دوست داران حیات وحش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، منصور درویشی گفت: هفته گذشته یکی از اهالی روستایی در شهرستان ازنا به هنگام تخریب خانه قدیمی خود متوجه رفت و آمدهای مستمر یک بهله جغد بالغ به سمت تیرچه های ریخته شده آوار خانه شد، که پس از کنجکاوی صاحب خانه و بررسی دقیق مشخص شد شش جوجه جغد در لابه لای آوار ریخته شده گیر کرده اند ولی آسیب جدی ندیده اند.

درویشی اظهار داشت: فرد روستایی جهت آسیب نرسیدن به جوجه جغدها کار را تعطیل نموده و جوجه ها را با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهت انجام تیمار و نگهداری به آقای کریوند از دوست داران حیات وحش این شهرستان تحویل داد.

سلامتی جسمی ۶ جوجه جغد

منصور درویشی گفت حال این ۶ جوجه جغد با گذشت نزدیک به یک هفته از لحاظ جسمی سالم بوده و شادابی آن ها نشان از مراقبت و تیمار مناسب آقای کریوند دارد..

وی افزود: به پاس اقدام ارزشمند این دوست داران محیط زیست در مناسبت های محیط زیستی پیش رو از این عزیزان تقدیر به عمل خواهد آمد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا گفت: با توجه به شروع فصل زادآوری بسیاری از پرندگان باید از نزیک شدن به لانه آن ها و جابه جایی جوجه هایشان به شدت اجتناب کرد و در موارد خاص موضوع به ادارات محیط زیست اطلاع رسانی شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =