کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی طلاب و حوزه‌های علمیه/ حضور ۱۲.۰۰۰ طلبه در مناطق سیل‌زده

حضور طلاب و روحانیون و کمک های خودجوش آنها در سیل اخیر، حرکتی ماندگار در حضور اجتماعی حوزه های علمیه را رقم زده است.

ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه با دستور مدیریت حوزه های علمیه و با مشارکت حوزه علمیه برادران و خواهران، جامعه الزهرا(س)، جامعه المصطفی، مرکز خدمات حوزه و دفتر تبلیغات ایجاد شد؛ در این ستاد سعی شد که حمایت بیشتر و بهتری ازسوی طلاب برای سیل زدگان انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر اجتماعی حوزه های علمیه در گفت وگویی با خبرگزاری «حوزه» به ذکر فعالیت های این ستاد و خدمات حوزویان در این رابطه پرداخت است که گزیده خبرآنلاین از گفت وگوی مشروح  او را می خوانید:

- در اولین لحظه ای که سیل به آق قلا وارد شد و از صبح روز دوم ستاد حوزه بحران در استان تشکیل شد و فعالان این ستاد در منطقه حضور پیدا کردند و به انجام وظایف پرداختند.
- در خوزستان حدود ۱۵۰۰ طلبه از طلاب استان به جای درس مشغول خدمت رسانی به مردم سیل زده بودند.

-یک شماره حساب برای کمک های نقدی طلاب و روحانیون کل کشور به مردم سیل زده این سه استان و دیگر استان ها افتتاح شد. تا کنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی طلاب به این حساب واریز شده است تا نیازهای ضروری تر مردم مدنظر قرار گرفته و به آنها خدمت رسانی شود.

-گام دیگر، اعلام به مدیران حوزه های علمیه استان و کارمندان حوزه پنج نهاد حوزوی بود که علاقه مندان یک تا چند روز حقوق ماهیانه خود را به سیل زدگان اختصاص دهند که خوشبختانه مبلغ خوبی نیز واریز شد و برخی طلاب حقوق ده روز خود را اختصاص دادند.

- آمار کل طلاب و روحانیونی که در دو ماه اخیر در استان های سیل زده حضور می یافتند اعم از سه استان مذکور و استان های دیگری چون کرمانشاه و فارس و...، علی رغم اینکه در جریان زلزله پارسال دو هزار نفر حضور یافتند در این سیل، ۱۲ هزار نفر طلبه به این مناطق رفته و خدماتی انجام دادند و این آمار واقعی است.

- به طور کلی ۸ هزار طلبه در خوزستان، ۴ هزار نفر در لرستان و تعداد کمتری در گلستان، در سیل اخیر در کشور خدمت رسانی کردند.

- اطلاع رسانی شد که طلاب در زمان اعزام با خود ابزار را نیز ببرند؛ کاروان طلاب یزد ۸۰ نفر با ۸۰ بیل و کلنگ و چکمه و فرغون و ... به منطقه آمده بودند؛ جالب تر اینکه این گروه حتی با خود غذاهای مصرفی خود را به منطقه بردند تا مزاحم کار دیگران نشوند که این مساله درک بالای این طلاب را نشان می دهد.

- ساختن سیل بندها در اطراف مراکز و شهرها و منازل و دوم، نجات دادن اسباب و اثاثیه مردم؛ لایروبی مراکز و منازل و ساختمان ها (اصلی ترین حجم برنامه طلاب) و توزیع و رساندن کالاهای مهم مردم به سیل زدگان از جمله کارهای انجام شده است.

/۶۲۶۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =