جنگ اقتصادی پیچیده‌تر از حمله نظامی است/ ناامیدی در دل ما راه ندارد

رئیس جمهوری با بیان اینکه شهیدان و جانبازان، گواهان صادق تاریخ عزت، سربلندی و ایستادگی ملت هستند، تاکید کرد: دفاع مقدس تنها تاریخ پر فراز و نشیب 8 ساله نیست بلکه فرهنگ ایثار، رشادت، ایستادگی و مقاومت است و ملت ایران باردیگر دشمنان را در جنگ اقتصادی پشیمان خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان، عصر امروز (پنجشنبه) در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در مراسم دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران «نکوداشت شهدای قرآنی»، اظهار داشت: امروز ما باید بار دیگر برای فتح خرمشهر آماده شویم. خرمشهر را ممکن است از دست ما بگیرند و ما پس بگیریم. آنچه نباید از ما پس بگیرند و اگر بگیرند روز سقوط ما است، ایمان ماست.

اهم اظهارات رییس دولت دوازدهم را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

* تا ایمان ما، عبادت خداوند و پیروی از امیرالمومنین (ع) و تا ماه رمضان و فرهنگ عاشورا هست، دفاع مقدس تنها تاریخ نیست، دفاع مقدس یک فراز و نشیب ۸ ساله نیست، دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی و مقاومت است.

*در زمان 8 سال دفاع مقدس فشار و حمله نظامی و اشغال سرزمین بود، اما امروز با جنگ اقتصادی و حمله به رفاه و شرایط زندگی مردم روبرو هستیم، این حمله از یک جهت پیچیده‌تر از حمله قبل است و امروز نیاز به ایستادگی و مقاومت داریم و دشمنان باید بفهمند یأس و ناامیدی در دل ما راه ندارد و اگر سرزمین ما بمباران شود و باز هم شهید، جانباز و اسیر دهیم، دست از هدف استقلال و عزت کشور برنخواهیم داشت.

*خیلی از نسل جوان و جامعه ما جنگ را ندیدند، همه آنهایی که سن ۳۰ تا ۳۵ سال دارند، جنگ را ندیدند اما در عین حال امروز نسل جوان ما یک مقاومت و ایثار دیگر را شاهد است و ایستادگی می‌کند.

* امروز همه توطئه‌ها در این است که ما مثل جنگ تحمیلی در برابر دشمن سر فرود آوریم و عزت و استقلال مان را زیر پا بگذاریم، بار دیگر فرهنگ ایثار و فرهنگ ایستادگی باید مسیر ما را مشخص کند و امروز مسیر ما را مشخص کرده است.

* دشمنان به ما فشار آوردند تا ما را از انقلاب و استقلالمان پشیمان کنند اما این ملت بار دیگر نشان خواهد داد که به هدفشان نخواهند رسید. شما می‌بینید که بیش از یک سال است که برابر این تحریم شدید علیرغم اینکه برای زندگی مردم مشکلات بسیار زیادی بوده، مردم سر فرود نیاورده اند.

* صدای ملت ما در سراسر جهان صدای ایستادگی و مقاومت هست و صدای ذلت و تسلیم از سرزمین و از ایران ما بلند نخواهد شد.

*آنچه دشمن در اختیار داشت قدرت مادی بود و همه دنیا با تمام توان به آنها کمک کردند و در کنارشان بودند،  اما ما تنها بودیم و تنها با ایمان و اخلاص حرکت کردیم و ملت وحدت، انقلاب و استقلال را حفظ کرد و فداکاری را به عنوان یک راه انتخاب نمود.

*امروز  روز ایستادگی و مقاومت است وبه ملت ایران با صراحت می‌گویم با ایستادگی، وحدت و مقاومت می‌توانیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست دهیم.

*اساس تجاوز وحشیانه به کشور و ایستادگی ملت در ۸ سال دفاع مقدس در این خلاصه می‌شود که در آن شرایط حساس تاریخی و سال‌های اولیه انقلاب که شرایط خاص استقرار انقلاب و عدم آمادگی نیروهای مسلح بود، دشمن با حمله و تجاوز به دنبال این بود تا روحیه ما را بشکند و اگر ۳۱ شهریور ۵۹ مردم در برابر هجوم و بمباران ساعات اولیه روحیه خود را از دست می‌دادند، در جنگ ناموفق می‌شدیم.

* فتح خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود، بلکه توانستیم یک شهر را با همه اشغالگران باز پس بگیریم، خرمشهر به گونه‌ای فتح شد که ۱۹ هزار سرباز و افسر عراقی اسیر شدند و تمام بسیجیان و رزمندگان و حتی جوانان و نوجوانان، صدها عراقی را اسیر کردند و به پشت جبهه‌ها می‌آوردند و آن روزها، عزت و سربلندی ما بود

پیش از سخنان رئیس جمهور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه‌سازان سوم خرداد و تبریک روز مقاومت، ایثار و پیروزی به ملت بزرگ ایران، گفت: سوم خرداد برای ملت ایران روزی بزرگ و پرخاطره است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: سوم خرداد سال ۶۱ پرشورترین، زیباترین و از به یادماندنی ترین روزهای کشور ماست چرا که رزمندگان اسلام در این روز در خرمشهر، معجزه آفریدند و کاری کردند که دوست و دشمن وادار به تحسین شدند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر به فرموده امام راحل فتح ارزش‌ها بود، گفت: باید تلاش کنیم تا حماسه‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور، حفظ و نگهداری شده و به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.


تقدیر روحانی از برگزیدگان دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران

رییس جمهور همچنین در مراسم دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران «نکوداشت شهدای قرآنی»، از برگزیدگان این جشنواره در سال ۹۸ با اهدا لوح تقدیر و تندیس کنگره تجلیل کرد.

دکتر محمود کریمی علوی ایثارگر برگزیده، حجت الاسلام سید ابراهیم دستغیب نوه شهید حجت الاسلام سید عبدالحسین دستغیب، حامد شیخ الاسلام زاده فرزند شهید ماموستا شیخ الاسلام زاده، خانم مریم لطیف همسر شهید شریف اشراف، خانم فاطمه مافی همسر شهید مرتضی خسروتاش، خانم زهرا طائفه مادر شهید ابوالفضل نیکزاد و خانم اقدس اوکانی باف مادر شهید حسن دانش برگزیدگان دوازدهمین کنگره ملی  تجلیل از ایثارگران بودند که از سوی رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفتند.

دکتر روحانی قرار است تا دقایقی دیگر در جمع خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران سخنرانی کند.


۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1263166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =