تصاویر | دیدارهای ظریف با مقام‌های ارشد پاکستان

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به پاکستان سفر کرده است، با چند تن از مقام های این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ظریف ابتدا با  شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در این مذاکرات، با ابراز اطمینان از روابط خوب و سازنده دو کشور و اهمیت تداوم مشورت‌های سیاسی در آینده، در خصوص آخرین موضوعات و تحولات منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه نیز  وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی پاکستان، امروز با ژنرال باجوا، فرمانده ارتش این کشور، دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار بر روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری و تفاهم میان دو کشور،  اهمیت امنیت مرزهای دو کشور و تشدید تلاشها علیه تروریزم تاکید و در خصوص موضوعات منطقه ای تبادل نظر کردند.

در ادامه نیز ظریف با عمران خان، نخست وزیر این کشور ملاقات و در خصوص مهمترین مسائل روابط بین دو کشور و تحولات منطقه ای گفتگو کرد.

 ظریف در این دیدار، بر اهمیت گسترش همکاریها، بویژه برقراری ارتباط میان بنادر چابهار و گوادر و استفاده از ظرفیتهای بالقوه آنها بعنوان بنادر مکمل در جهت منافع دو کشور اشاره کرد.

نخست وزیر پاکستان نیز در این ملاقات، با اشاره به دیدار ماه گذشته خود از جمهوری اسلامی ایران، بر علاقمندی پاکستان به گسترش روابط با کشورمان و همکاریها در مرزهای مشترک و نیز اهمیت صلح و همکاری میان کشورهای منطقه و اسلامی تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در ادامه سفر به اسلام آباد، با اسد قیصر، رئیس مجلس ملی پاکستان ملاقات و گفتگو کرد.

رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار با تاکید بر علاقمندی ملت پاکستان به ایران، حمایت خود و مجلس این کشور را از ملت ایران در شرائط کنونی ابراز و با اشاره به سفر آتی یک هیات از مجلس شورای اسلامی کشورمان به اسلام آباد، به ضرورت تقویت همکاریهای پارلمانی بین دو کشور اشاره نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار، با اشاره به روابط نزدیک دو ملت و زمینه های مساعد همکاریها، بویژه میان بنادر چابهار و گوادر، روابط پارلمانی دو کشور را خوب توصیف و همچنین بر تقویت همکاریهای مرزی و مبارزه مشترک با تروریسم تاکید کرد.

طرفین در این دیدار همچنین در خصوص مسائل منطقه ای تبادل نظر و بر حمایت خود از ملت فلسطین در این برهه حساس از تحولات منطقه، تاکید کردند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1263277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =