هشدار امیر کویت : باید در قبال تحولات منطقه هشیار بود

فارس نوشت: امیر کویت که کشورش میزبان معاون وزیر خارجه ایران است، درباره تحولات منطقه هشدار داد و گفت که باید در برابر آن «مراقب» و «هشیار» بود.

 شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت دوشنبه‌شب در یک نشست خبری گفت که «باید مراقب تحولات منطقه بود و درباره آن هشیار باشیم».به گزارش اسکای نیوز،‌ امیر کویت افزود: «در برابر کسانی که به دنبال ایجاد ناامنی هستند، خواهیم ایستاد».

امیر کویت اظهار داشت که «به هیچ کس اجازه نخواهیم داد به وحدت ملی ما صدمه وارد کند».شیخ صباح الاحمد تاکید کرد که « حفاظت از آنچه که در چارچوب طرح شورای همکاری در منطقه خلیج (فارس) محقق شده است، مقابله با خطرات را تضمین می‌کند».این اظهارات شیخ صباح الاحمد الصباح همزمان با سفر عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران به کویت و دیدار وی با مقامات کویتی عنوان شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه در کویت به سر می برد، روز دوشنبه با «شیخ خالد الحمد الصباح» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار و گفت وگو کرد.در این دیدار عراقچی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقرار صلح و ثبات در منطقه مهم خلیج فارس خاطرنشان کرد: امنیت مفهومی یکپارچه و غیرقابل تفکیک است و حوزه های سیاسی و اقتصادی را همزمان در بر می گیرد.

عراقچی با اشاره به رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه ای افزود: گفتگو و رایزنی با کشورهای منطقه از مبانی سیاست خارجی کشورمان بوده و بر همین اساس جمهوری اسلامی آمادگی دارد از طریق ایجاد سازوکارهای منطقه ای وارد گفتگو و تعامل سازنده با این کشورها شود.

سید عباس عراقچی در اولین مقصد این سفر دیروز (یکشنبه) به مسقط رفته بود و در ملاقاتی که با یوسف بن علوی داشت، ضمن تاکید بر اهمیت صلح و امنیت در منطقه مهم خلیج فارس، نسبت به سیاستهای مخرب آمریکا و برخی متحدان آن کشور در منطقه هشدار داد. وی با رد هر گونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابطی متوازن و سازنده با تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس بر اساس احترام و منافع متقابل آمادگی دارد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =