شرق نوشت: زنی که خود را وکیل معرفی و از این طریق ۱۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ «محمد نادربیگی»، رئیس پلیس آگاهی استان البرز دراین‌باره گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای مبنی‌بر کلاهبرداری میلیاردی از سوی زنی که خود را وکیل معرفی کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد با توجه به اینکه همسر وی در زندان یکی از شهرهای جنوبی محبوس بوده و قرار است دوران محکومیت خود را به مدت چهار سال سپری کند، با سفارش یکی از آشنایان، با این وکیل آشنا شده و برای پیگیری پرونده او را استخدام کرده است. سرهنگ نادربیگی ادامه داد: متهم برای اینکه اطمینان شاکی را جلب کند، او را به دفتر یکی از وکلای سرشناس کرج برده و سپس در مرحله اول مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال دریافت کرده و در مراحل بعدی با ایجاد تشویش و ترس در شاکی، مبلغ دو میلیارد ریال از وی گرفته، اما نه‌تنها هیچ کاری انجام نداده، بلکه ادعا کرده دادگاه قصد صدور حکم اعدام همسرش را دارد و برای نقض حکم باید پول بیشتری خرج کند و به‌این‌ترتیب در دو مرحله مبلغ شش میلیارد ریال و دو میلیارد و صد میلیون ریال دیگر از وی دریافت کرده است.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به اینکه زن وکیل به بهانه‌های مختلف هربار مبلغ زیادی پول از شاکی دریافت کرده و حتی از وی خواسته وکالت تام‌الاختیار فروش اموال منقول و غیرمنقولش را به او بدهد، شاکی به این زن مظنون شده و با یک وکیل دیگر مشورت کرده است. به‌این‌ترتیب فهمیده آن زن اصلا وکیل نیست.

وی افزود: با توجه به ادله موجود، دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و از آنجایی که این زن دیگر جوابگوی تلفن نبود و دفتر خود را جابه‌جا کرده بود، بنابراین تحقیقات پلیسی برای شناسایی ردی از متهم آغاز شد تا اینکه مخفیگاه متهم شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی دستگیر شد. سرهنگ نادربیگی ادامه داد: متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد و عنوان کرد که مبالغ را به ازای طلبش دریافت کرده، اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به‌ناچار لب به اعتراف گشود و اذعان کرد با معرفی خود به‌عنوان وکیل و به بهانه حل مشکلات حقوقی موکلش، تاکنون ۱۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد.

۱۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =