۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
کمربند سبز، هوایی تازه برای کرج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تا پایان سال ۱۷۰ جنگل به کمربند شمالی شهر اضافه می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری کرج امروز ؛ پیمان بضاعتی پور با تاکید بر ضرورت توسعه کمربند سبز شهر اظهار کرد: ایجاد باند سبز در حاشیه پیرامونی شهر کرج، علاوه بر مهار گرد و غبار و بهبود موثر وضعیت ریه های تنفسی شهر موهبتهای دیگری چون تلطیف و تعدیل هوا، جلوگیری از آلودگی صوتی و بالا بردن نسبی رطوبت هوا را به دنبال دارد.

این مسئول افزود: با این رویکرد علاوه بر جنگل کاری و ایجاد کمربند سبز در ضلع شمال و شمال غربی ارتفاعات باغستان، از سال گذشته یک جبهه گسترده جنگل کاری در ضلع جنوب غربی شهر کرج آغاز شده است.

وی با توضیح این نکته که یک هزار هکتار از اراضی ارتفاعات شهر کرج به فضای سبز تبدیل شده تصریح کرد: در اراضی رادیو بعثت در ضلع غربی جاده غزلحصار،اراضی ضلع شمالی فرودگاه پیام وچایخانه در مجموع ۲۵۰ هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: از ابتدای سال نیز ۷۰ هکتار از اراضی باغستان تحت پوشش جنگل کاری رفته و تا پایان سال ۱۷۰ هکتار به کمربند ضلع شمالی اضافه می گردد.

وی با بیان اینکه جهت بادهای غالب شهر کرج، از سمت غرب به شرق می وزد تصریح کرد: این موضوع و مشکلات زیست محیطی تالاب صالحیه به عنوان یکی از کانون‌های داخلی انتشار ریزگرد موجب انتقال گرد و غبار به مرکز شهر می شود که جنگل کاری صورت گرفته می تواند اثرات نامساعد زیست محیطی را به حداقل برساند.

این مسئول با اشاره به اینکه در جنگل کاری ها و ایجاد کمربند سبز کرج از گونه های مقاوم به شرایط نامناسب خاک و کم آبی استفاده شده اضافه کرد: جنگل کاری  محدوده جنوب غرب کرج در حال حاضر در مرحله استقرار سیستم های آبیاری و تجهیز آن به آبیاری تحت فشار است و امیدواریم با بهبود و فراهم آوردن شرایط مطلوب، این درختان رویش خود را آغاز کنند تا شهروندان بتوانند از تاثیرات زیست محیطی مطلوب آن بهره مند شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =