رونمایی از اقدامات جدید دولت برای کاهش نرخ مسکن

باشگاه خبرنگاران نوشت: نبیان گفت: به زودی پروژه‌های مسکنی در استان تهران و سایر مناطق مختلف کشور با حضور وزیر راه وشهرسازی به بهره برداری می‌رسد.

علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن به استناد بند ۳ ماده ۴ اساسنامه می‌تواند برنامه‌های حمایتی تأمین مسکن گروه‌های مختلف جامعه را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: برای اجرای این برنامه ساخت مجتمع‌های مسکونی، جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان بخش مسکن در دستور کار جدی سازمان ملی زمین و مسکن  قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به استناد این ماده قانون، هم اکنون گام دوم طرح اقدام ملی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: طبق تکلیفی که وزیر راه و شهرسازی به سازمان ملی زمین و مسکن ابلاغ کرده تمام اراضی  مسکونی در اختیار این سازمان برای تولید مسکن به انبوه‌سازان و سازندگان واگذار می‌شود.

نبیان اظهار کرد: با توجه به امکاناتی که در اختیار این سازمان قرار دارد زمین‌های مورد نیاز برای شرکت باز آفرینی شهری و همچنین بنیاد مسکن تأمین شد و هم اکنون به دنبال ایجاد ارزش افزوده  و تغییر و تحولات برای  اراضی  مناطق مختلف کشور هستیم تا آنها را در اختیار سرمایه گذاران و بخش خصوصی قرار دهیم.

نبیان با اشاره به اینکه هم اکنون سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرای طرح رونق تولید اهتمام به شناسایی اراضی خود در استان‌های مختلف  کرده است، افزود:  بعد از شناسایی اراضی، مراحل آماده سازی و سپس واگذاری آنها به انبوه سازان و سرمایه گذاران جهت ساخت مسکن  انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد:  سازمان ملی زمین و مسکن از انبوه سازان و سازندگان در ساخت و ساز و  خدمات دهی حمایت می‌کند و برای اجرای این امر به دنبال ایجاد رونق تولید در حوزه مسکن است.

وی افزود: واحدهای مسکونی و اراضی این قابلیت را دارند که ساخت و ساز در آنها رونق گیرد و ما به صورت ویژه و تا پایان این طرح آن را دنبال خواهیم کرد.

نبیان گفت: به زودی در استان تهران برنامه ویژه‌ای جهت تولید و ساخت مسکن اجرا می‌کنیم که در آینده‌ای نزدیک با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

64231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1265019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    3 0
    چه تضمینی وجود دارد که سوبسیدی که دولت در بخش مسکن می دهد به گروه هدف برسد؟ چه تضمینی وجود دارد که این حمایت‌ها سرنوشت ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی را پیدا نکنند و منشا رانت عده ای نشوند؟!
  • AE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    5 0
    خدا کند همانطور که قیمت‌ها را بالا بردند همانطور هم بیاورند پایین ،و رحمی به قشر پایین جامعه بنمایند ودست از این راهکارها و در واقع سیاه بازی بردارند
  • رضا IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    با سلام چطور به بهره برداری می رسد ؟ در حالیکه تازه می خواهند طرح و اقداماتی را اغاز کنند !!!