بخش خصوصی بازاریابی نفت ایران را به عهده گرفت

ایرنا نوشت: یک کارشناس بازار انرژی می گوید که بخش خصوصی ایران به دنبال بازاریابی برای فروش نفت این کشور به پالایشگران کوچک آسیایی است.

سید حمید حسینی، کارشناس بازار نفت با اشاره به اینکه سال های گذشته بخش خصوصی تمایل زیادی به خرید نفت خام داشت، گفت: اما اکنون با وجود عرضه نفت خام در بورس انرژی به دلیل مشکلاتی که در فروش و حمل نفت خام و همچنین انتقال پول آن به کشور وجود دارد، بخش خصوصی وارد میدان نمی شود.

وی ادامه داد: البته نباید ناامید شد زیرا با گذشت زمان ساز و کار فروش نفت به بخش خصوصی بوجود می آید.

به گفته حسینی انتظار از بخش خصوصی برای ورود به بحث خید نفت خام درست نیست زیرا دولت نیز برای فروش نفت با سختی روبرو است.

وی مشکل دیگر بر سر راه ورود بخش خصوصی به خرید و فروش نفت خام را بی تجربگی این بخش دانست و افزود: به دلیل عدم تجربه، بخش خصوصی در این شرایط ریسک نمی کند.

این کارشناس نفتی تاکید کرد: با پایین آوردن قیمت توسط شرکت ملی نفت نیز نمی توان جذابیت ایجاد کرد زیرا قیمت ارائه شده مناسب است اما مشکلات دیگری مانند پیدا کردن مشتری و پالایشگاه برای خرید ایران وجود دارد.

وی گفت: اکنون بخش خصوصی به دنبال بازریابی برای فروش نفت ایران به پالایشگاه های کوچک آسیایی است اما این پالایشگاه ها به دلیل آنکه در بخش های بین المللی فعال نبوده اند، چابک نیستند و باید تلاش کنیم تا این مشکل حل شود.

حسینی راه حل فروش نفت ایران به مشتریان سنتی مانند هند و چین را ورود دولت این کشورها به موضوع خرید نفت ایران دانست افزود: اگر دولت ها اراده کرده و خرید نفت انجام دهند، آمریکا نمی تواند دولت ها را تحریم کند.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1265430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ