رئیسی: بانک ایده‌ها در دستگاه قضا ایجاد می‌شود

ایسنا نوشت: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به دنبال ایجاد بانکی به نام بانک ایده‌ها در دستگاه قضایی هستیم، گفت: پیشنهادات تحولی در حوزه قضا باید به مرکز منعکس شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه ۱۰ خرداد جاری در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضائی خراسان جنوبی، با بیان اینکه کرامت و شأن قاضی باید حفظ شود، گفت: افزایش منزلت و شأن قاضی زمینه‌ساز اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های معوقه از دغدغه‌های بنده بوده که باید به سرانجام برسد، افزود: تمام احکام باید هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد در غیر این صورت تمام زحمات در رسیدگی‌ها با مشکل مواجه می‌شود که خوشبختانه در خراسان جنوبی شرایط مناسبی دارد.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: شأن و منزلت قاضی ایجاب می‌کند که دغدغه معیشت نداشته باشد و امروز کرامت قضات باید حفظ شود، چراکه شأن قاضی هم زمینه برای رسیدگی‌های عادلانه را فراهم می‌کند و هم حکم متقن او را ترتیب اثر می‌دهد.

رئیسی تصریح کرد: برای رفع مشکلات استان نیز هیأتی از همکاران تهران اطلاعاتی در زمینه کمبودها به ما داده‌اند که امروز در جلسه با رؤسای سازمان‌ها مطرح و میزان نیروی انسانی و کمبود اعتبارات در نظر گرفته شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: قضاوت کار بسیاری سختی است و قاضی برای دادن حکم باید تسلط کافی را داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: یکی ضرورت‌هایی که وجود دارد بحث تنقیح قوانین است، اعمال و تعارض قوانین باید حل شود و دور از هرگونه اهمال باشد.

وی بیان کرد: برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا تمهیداتی اندیشیده‌ایم از جمله فعال کردن سازمان ثبت اسناد و احیای ظرفیت‌های این سازمان و همچنین احیای مراجع داوری که شاهد کاهش حجم پرونده‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا بانکی به نام بانک ایده‌ها در دستگاه قضائی راه اندازی کنیم تا قضات و کارشناسان دیدگاه و نظرات خودشان را ذکر کنند.

رئیسی با اشاره به گام دوم انقلاب بیان کرد: در این گام نیازمند تحول هستیم که باید از مدیران و اراده تمام اجزا آغاز شود چراکه با اراده تنها بخشی از اجزا سازمان تحقق نمی‌یابد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب تحول را اجرایی و عملیاتی کنیم که با دستان قضات و کارکنان دادگستری اتفاق می‌افتد.

64231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1265609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =