۳ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

وظایف روابط عمومی‌ها چیست؟!

محمدرضا حاجی‌مختاری
وظایف روابط عمومی‌ها چیست؟!

روزی نیست که خبری مربوط به دستگیری مفسدان اقتصادی خصوصاً در حوزه ادارات و سازمانها از گوشه و کنار کشور به گوش نرسد ولی این برخوردها در شهر ما کرج در سکوت خبری رسانه ها صورت میگیرد و هیچ رسانه ای حتی به صورت تیتر وار هم اشاره ای نمیکند چرا عزل ناگهانی فلان مدیر به دستگیری وی ختم شد؟حال که چرا و چگونه! چنین است و یا اینکه سکوت رسانه ها قانونی است یا خیر بماند برای وقتی دیگر...

اطلاع رسانی در مورد مفسدانی که سرمایه های مردم را به یغما برده اند حسب وظیفه ذاتی رسانه ها امری ضروری به نظر میرسد چرا که در سکوت رسانه ها  سرمایه بزرگتری که همان اعتماد عمومی  مردم به دستگاه ها و مجموعه دولت است  آسیب  می بیند .

سکوت رسانه ها بازار شایعات را داغ میکند و  باعث تداعی ضرب المثل  یک کلاغ و چهل کلاغ میشود . 

اما سوال اساسی  که در این مورد برای بسیاری از فعالین اجتماعی پیش میآید این است :

وظایف روابط عمومی‌ها چیست ؟! 

آیا تنزیه اداره و یا سازمان مربوطه از  گرد و غباری که بر اثر دستگیری برخی از کارمندان خاطی بر آن سازمان یا اداره مینشیند از وظایف روابط عمومی ها نیست ؟!

به زبان دیگر بازسازی اعتماد از دست رفته مردم نسبت به  آن اداره یا سازمان  به سبب وجود افراد خاطی وظیفه ی کدام تشکیلات اداری است ؟! 

روابط عمومی ها میتوانند با انتشار اخبار صحیح و مستند در رابطه با کارکنان خاطی سازمان و اداره متبوع خود باعث افزایش  اعتماد عمومی  به آن دستگاه شوند .

"در اثر پنهان‌کاری، مصلحت‌اندیشی‌های غیر ضرور و خودساخته مسئولین، حیثیت نظام نزد افکار عمومی به‌شدت مخدوش میشود . باید تعارف‌ها را کنار گذاشت و به معنای واقعی کلمه مردم را ولی‌نعمت و صاحب انقلاب دانسته و با شفاف‌سازی، عرصه بر مفسدان اقتصادی و مدیران آلوده تنگ شود. امروز شفاف‌سازی نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است"

* کارشناس حقوق قضایی 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1265861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =