۰ نفر
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
فضای مجازی اولویت عرصه خبررسانی

مدیرکل اخبار استانها خبرگزاری سازمان صداوسیما: فعالیت در فضای مجازی باید با جدیت در دستور کار فعالان عرصه خبر قرار گیرد .

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، مدیرکل اخبار استانها خبرگزاری سازمان صداوسیما در مراسم تودیع و معارفه معاون خبر صداوسیمای مرکز البرز با اشاره به برنامه ریزی حرکت خبر سازمان صداوسیما در 3 حوزه مهم، گفت: فضای مجازی جایی است که غفلت از آن لطمه های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت اما با مدیریت میتوان از این ظرفیت موجود استفاده کرد. 

علی علوی اضافه کرد: برای نمونه در اتفاق قتلی که آقای نجفی مرتکب آن شد فضای مجازی غوغایی برپا کرد ولی رسانه ملی با ورود به موضوع توانست فضا را تا حدی در دست بگیرد و هدایت کند. 

وی با اشاره به اینکه باید رویداد ها را جدی بگیریم، گفت: در رویدادها باید به موقع وارد شویم؛ برای نمونه در حادثه سقوط هواپیمای ارتش در ماهدشت، خبرالبرز اولین خبر و تصاویر را در فضای رسانه ای منتشر کرد و به مرجع مهمی در این عرصه تبدیل شد. 

مدیرکل اخبار استانها خبرگزاری سازمان صداوسیما با اشاره به اهمیت مستندهای خبری گفت: اگر مدیران خبری از تهیه مستند غافل نشوند میتوانند پیشرفت قابل توجهی به ویژه در عرصه اثرگذاری و جریان سازی داشته باشند. 

علوی افزود: اگر مراکز روی این 3 محور تمرکز کنند میتواند شاهد موفقیت باشند. 

مدیر کل امور استان های معاونت خبر سازمان صداوسیما افزود: دستور کار امروز رسانه های کشور امیدآفرینی است اما از نقد نباید غفلت کرد البته باید این نقد منصفانه باشد. 

علوی گفت: دشمن امروز بیش از همه در فضای رسانه ای فعالیت می کند و مکر آنان را باید به موقع شناسایی و پادزهر را تزریق کنیم. 

مدیر کل امور استان های معاونت خبر سازمان صداوسیما اضافه کرد: موضوعات اقتصادی در سال رونق تولید بسیار حائز اهمیت است و نیاز است واحدهای تولید موفق معرفی و واحدهای ناموفق نیز برای مشخص شدن علت شکست ریشه یابی مشکل شود. 

این مقام مسئول در رسانه ملی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت های شایسته تقدیر آقای ژین در سمت خود گفت: معاون جدید خبر البرز نیز با سوابق روشن و قابل توجه در مراکز مختلف مانند مازندران توانسته کارنامه درخشانی را برای خود و مجموعه های فعالیت ایجاد کند. 

وی با اشاره به استرس حاکم بر فضای خبر گفت: مسئولان خبر باید بتوانند استرس را از نیروهای خبر دور کرده و فضای حرکتی مناسبی در اختیار نیروها قرار دهند. 

علوی تعامل بین مدیران و نیروهای خبر را لازمه اصلی فعالیت دانست و گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که مشکلی پدید نیاد و استعدادها به شکل همه جانبه شکوفا شود. 

وی با اشاره به کمبودهای منابع انسانی و تجهیزاتی در مرکز البرز گفت: نیاز است در فضای تعاملی مشکلات یک به یک از سر راه برداشته شود. 

صادق مقدسی مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز نیز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات طولانی مدت آقای ژین در پست معاونت خبر این مرکز گفت: همجواری پایتخت وظایف عدیده ای را بردوش استان جوان البرز قرار داده است .

وی با اشاره به رسالت های مهم رسانه ملی به ویژه در استان ها گفت: امیدآفرینی از جمله نکات مهم در فعالیت های صداوسیما است و در این حوزه تلاش میکنیم تولیدات قابل توجهی به روی آنتن بفرستیم. 

مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز توجه به موضوعات فرهنگی را مهم دانست و گفت: عرصه سیاسی امسال فعالیت مضاعفی را طلب میکند و میتوان گفت انتخابات پیش رو چالش اصلی امسال است و رسالت رسانه ملی را دو چندان مهم کرده است. 

وی خبر را پیشانی سازمان دانست و گفت: ما در تمام فعالیت ها نوکر مردم و نوکر مسئولانی هستیم که نوکری مردم را می کنند. 

احمدی معاون جدید خبر البرز ضمن ارائه گزارشی از برنامه های خود برای این معاونت گفت: استان البرز شرایط ویژه ای در عرصه ملی دارد و این شرایط همت همه نیروهای خبر البرز را طلب میکند. 

وی با اشاره به فعالیت خود در استان های مختلف و آشنایی با اقوام گوناگون گفت: البرز که به عنوان ایران کوچک نامیده می شود سلیقه های فرهنگی بسیار متنوعی دارد که پاسخ به نیاز آنها تلاش مجدانه ای را می طلبد. 

وی کار حرفه ای و اثر گذار با حضور در شبکه های سراسری و بین المللی را سرلوحه ای در فعالیت ها اعلام کرد و افزود: نمایش ظرفیت های گوناگون البرز از جمله مهم ترین نکات فعالیت های پیش رو است. 

ژین معاون سابق خبر در این جلسه با بیان سختی های فعالیت در استان نوپای البرز گفت: باید به گونه ای فعالیت کنیم که پس از اتمام دوره فعالیت با کارنامه ای قابل قبول میز خدمت را به شخص بعدی تحویل دهیم. 

وی اضافه کرد: همکاران معاونت خبر با تمام کمبودها توانستند از وظایف خود روسفید خارج شوند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =