بررسی هزینه بلیط هواپیمای اصفهان به تهران

اصفهان سومین شهر بزرگ ایران است که فاصله آن با پایتخت، ۴۴۸ کیلومتر است. اگر در این شهر زندگی می‌کنید یا به این شهر سفر کردید و قصد رسیدن به تهران را دارید، می‌توانید از خودرو شخصی یا اتوبوس استفاده کنید که بین ۵ تا ۶ ساعت راه است.

اما خرید بلیط هواپیما راه ساده‌تری است. سفر با هواپیما از اصفهان به تهران تنها یک ساعت زمان می‌برد که هر چند هزینه بالاتری دارد، اما خستگی راه کمتر است و در زمان کوتاه‌تری می‌توانید به مقصد برسید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل مختلفی دستخوش تغییر می‌شود. روزهای تعطیل و ایام نوروز زمان‌هایی هستند که قیمت‌ها به اوج خود می‌رسند. همچنین عوامل آب‌وهوایی هم گاهی می‌توانند روی قیمت بلیط‌ها تاثیر بگذارند. اما سفر در طول روزهای هفته و ایام غیرتعطیل سال بی‌شک سفر کم‌هزینه تری برای شما خواهد بود. اگر می‌توانید سفرتان به پایتخت را طوری برنامه‌ریزی کنید که در روزهای تعطیل نباشد، سفر بهتری را تجربه خواهید کرد.

شما اگر بتوانید هزینه کمتری برای بلیط بپردازید می‌تواند با بودجه باقیمانده که برای سفرتان در نظر گرفتید، برای رزرو هتل مورد نظرتان با شرایط بهتر و دست بازتری اقدام کنید. همچنین خرید بلیط چارتر به شما کمک می‌کند که برای هزینه بلیط هواپیما هزینه کمتری بپردازید. مساله دیگری که در تعیین قیمت بلیط هواپیما موثر است رزرو بلیط هواپیما از مدتی قبل است. هر چه به زمان پرواز نزدیک می‌شوید قیمت‌ها هم اندکی گران‌تر خواهد شد و اگر مدتی قبل از روز پرواز بلیط هواپیما را تهیه کرده باشید می‌توانید با پرداخت قیمت کمتری پرواز کنید.

مساله دیگری که برای تهیه بلیط هواپیما اصفهان تهران باید به آن توجه داشتید شرکت‌های هواپیمایی است که در این مسیر پرواز دارند و بلیط ارائه می‌دهند. شرکت‌های هواپیمایی مختلف قیمت‌های مختلفی هم دارند و ما در این قسمت با بررسی این شرکت‌ها به طور حدودی قیمت بلیط‌های آنها را هم بررسی کرده‌ایم. قیمت‌های ارائه شده مربوط به بلیط‌های خارج از ایام تعطیل و مربوط به کلاس‌های اکونومی یا اقتصادی است که رایج‌ترین نوع پرواز هستند.

شرکت هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان از نظر ناوگان هوایی و میزان حمل مسافر، بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و از سال ۱۳۷۲ پروازهای خود به شهرها و کشورهای مختلف را آغاز کرده است. قیمت بلیط هواپیما اصفهان تهران در هواپیمایی ماهان ۲۶۷ هزار تومان است. قیمت بلیط‌های این شرکت هواپیمایی در روزهای تعطیل تا حدود ۳۳۹ هزار تومان هم بالا می‌رود.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر دیگر شرکتی است که امکان تهیه بلیط هواپیمای اصفهان تهران را از آن دارید. ایران ایر قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه است که از سال ۱۳۲۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. قیمت بلیط هواپیمای ایران ایر اصفهان به تهران در روزهای عادی حدود ۲۶۹ هزار تومان است و این بلیط در روزهای تعطیل هم قیمتی همین حدود خواهد داشت و به نظر می‌رسد شرکت ایران ایر برای تعیین قیمت بلیط‌هایش در مسیر اصفهان تهران چندان تفاوتی قائل نمی‌شود.

شرکت هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا شانزدهمین هواپیمایی کشور است و در سال ۱۳۸۸ در شهر تبریز تاسیس شده است. این شرکت دیکر هواپیمایی است که در مسیر اصفهان به تهران و بالعکس پرواز دارد. قیمت بلیط‌های هواپیمایی این شرکت برای مسیر اصفهان تهران در روزهای غیرتعطیل از ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان متغیر است. شما همین بلیط را در روزهای تعطیل می‌توانید با قیمت بین ۲۲۰ تا ۲۶۲ هزار تومان تهیه کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266557