رای منفی کاربران خبرآنلاین به عملکرد صداوسیما در پوشش قتل همسر محمدعلی نجفی

کاربران خبرآنلاین معتقدند که رفتار خبرنگار صدا و سیما بسیار غیرحرفه‌ای و به دور از انسانیت بوده و صداوسیما پوشش خبری درستی را برای این موضوع انجام نداده است، چرا که هیچ کجای دنیا اسلحه(سند جرم) را به دست خبرنگار نمی‌دهند تا تعداد فشنگ‌هایش را بشمارد و سند جرم را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هفته گذشته بارها و بارها اساتید مختلف و اهل فن درباره عملکرد رسانه‌های مختلف به‌ویژه صداوسیما در ماجرای قتل میترا استاد همسر محمدعلی نجفی گفتند و نوشتند. عملکردی که در نهایت مشخص شد تذکر رهبری را هم به دنبال داشته است. خبرآنلاین هم دو روز پیش در نظر خواهی از کاربرانش خواسته بود تا  نظر خود را درباره پوشش خبری این حادثه در رسانه‌های مختلف بنویسند. نظراتی که برآیند آن بر عملکرد غیرحرفه‌ای، هیجانی و شتاب‌زده صداوسیما درباره این ماجرا صحه می‌گذارد.

عده‌ای از کاربران معتقد بودند که قاتل کسی نیست جز محمدعلی نجفی پس برخورد با او درست بود، عده‌ای دیگر اما باور داشتند که همه چیز را باید به دست قانون و عدالت سپرد و نمی‌توان هیچ نظری درباره این موضوع داد. تعداد زیادی ضمن غیرحرفه‌ای دانستن رفتار خبرنگار صدا و سیما باور داشتند که با این حرکت نه تنها آبروی یک انسان ریخته شده است، بلکه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که یک قاتل تبدیل به یک قهرمان ملی شده است. اما افرادی مخالف این موضوع بودند که پوشش خبری همزمان موضوع توسط رسانه ملی باعث ریخته شدن آبرو می شود و حرفشان این بود که او قاتل است مطرح کردن این موضوع آن هم به این شیوه بسیار کار درست و به جایی است. نظرات بسیار زیادی هم در باب انتقاد از رفتار خبرنگار صدا و سیما مطرح شده بود و  با لحنی کنایه آمیز نوشته بودند: حالا که قبل از دادگاه اسلحه را به خبرنگار داده‌اند و اثر انگشت او روی اسلحه است پس حتما خود او قاتل است.

البته تعداد نه چندان اندکی معتقد بودند که این پوشش خبری چه در رسانه‌های داخلی و چه در رسانه‌های خارجی جنبه سیاسی دارد و هر دو جناح‌ نهایت سو استفاده از این موضوع را می‌کنند، در حالی که به نظر می‌رسد موضوع فقط خانوادگی است و هیچ جنبه سیاسی پشت موضوع پنهان نشده است.

البته در این میان بودند افرادی که معتقد بودند بهتر است صداوسیما اگر دلسوز مردم است به موضوعات مهم‌تری مانند وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور توجه کند چرا که این موضوعات فرعی هستند و صرفا مربوط به زندگی شخصی افراد می‌شوند و بررسی آن کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد.

۲۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =