رهبر انقلاب: زرنگ‌بازی ترامپ، مردم و مسئولان را فریب نمی‌دهد

رهبر انقلاب فرمودند: تلاش‌های زیادی برای اینکه یاد امام و نام امام کمرنگ شود صورت گرفته است، اما واقعیت تماما به عکس خواسته مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور در مراسم سی‌امین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) به سخنرانی در جمع هزاران نفری مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

رهبر انقلاب در این مراسم فرمودند: امروز درست سی سال از آن روز تلخ تاریخی می گذرد، سی سال از فراغ امام محبوب و بزرگوارمان می گذرد، سی سال از آن وداع تاریخی و بدرقه باشکوه و بی نظیر که مردم از امام عزیزشان و بی نظیرشان انجام دادند می گذرد.

ایشان فرمودند: در این سی سال تلاش های زیادی برای اینکه یاد امام و نام امام کمرنگ شود صورت گرفته است، شیطنت های زیادی صورت گرفته است برای اینکه اصول امام، فکر امام و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. سعی شده است جاذبه بی نظیر امام بزرگوارمان کمرنگ شده و کاهش پیدا کند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: سی سال از طرف دشمنان گوناگون و از طرف برخی افراد غافل اینگونه تلاش ها انجام می گیرد لکن واقعیت تماما به عکس خواسته مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است. واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده است بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.

ایشان فرمودند: یک نشانه آن همین اجتماع عظیم امروز است. سی سال بعد از رحلت امام بزرگوار، این جمعیت پرشور و عظیم مراسم سالگرد او را در این روز ماه رمضان، عصر ماه رمضان در این هوای گرم اینگونه با نشاط و شور رونق می بخشند.در کجای دنیا چنین چیزی نظیر دارد؟

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهپیمایی روز قدس فرمودند: جاذبه امام را چند روز قبل از این هم در راهپیمایی روز قدس مشاهده کردیم و همه دنیا دیدند. چهل سال پیش امام بزرگوار روز قدس را برای دفاع از مساله مهم فلسطین ابداع کرد. چهل سال از آن روز می گذرد اما روز قدس کهنه نشده است. امسال در بیش از 100 کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد. در حالیکه سیاست های استکباری امریکا و دنباله روهای امریکا سعی شان این است که مساله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند و صورت مساله را پاک کنند، این روزها خبرهای خیانت برخی سران عرب و خباثت امریکایی ها را می شنوید . در این شرایط نفوذ امام بزرگوار ما موجب می شود که مساله قدس در بیش از 100 کشور مطرح شود نه به وسیله دولتمردان و سخنگویان رسمی سیاسی بلکه به وسیله توده مردم و متن مسلمانان. این نشانه جاذبه امام است که بعد از 30 سال از وفات امام همچنان وجود دارد.

مقام معظم رهبری فرمودند:  این نشانه جاذبه امام است که که بعد از 30 سال از وفات امام همچنان وجود دارد، هیچ جاذبه ای در دنیا نمی تواند با این برابری کند.

ایشان تاکید کردند: البته من همین جا فرصت را مغتنم می شمارم و از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکر می کنم به خاطر آن حضور پرشکوه و آبرومند در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان در سراسر کشور. در روز قدس اجتماعات عظیم مردم وارد میدان شدند، مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی کنند.

معظم له فرمودند: سرّ این جاذبه چیست؟ این جاذبه بی نظیر امام بزرگوار ناشی از چیست؟ یک گوشه ای از این مطلب را من عرض می کنم، این بحث وسیع تری لازم دارد. امام مختصات شخصیتی و موهبت هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این مختصات، این خصوصیات در کمتر کسی در این حد جمع می‌ شود، این خصوصیات را امام داشت، امام انسانی بود شجاع، انسانی بود با حکمت و با تدبیر، انسانی بود پارسا و پرهیزگار و دل بسته به خدای بزرگ، دلباخته به ذکر الهی بودند.

رهبر معظم انقلاب با تاکید براینکه امام شخصتی مردمی و ظلم ستیز بود که با ظلم کنار نمی آمد، خاطرنشان کردند: امام مردی بود عدالت خواه و طرفدار مظلومان. با مردم صادق بود و با مردم همانجوری سخن می گفت که احساس قلبی ایشان بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه امام در راه خدا اهل مجاهدت بود و آرام نمی نشست، فرمودند: ایشان دائم در حال مجاهدت بود، از یک کار بزرگ که فراغت پیدا می کرد چشم به یک کار بزرگ دیگری می دوخت و آن را دنبال می کرد، اهل مجاهدت فی سبیل الله بود، این ها عوامل جاذبه امام بود، این خصوصیات در امام مجتمع شده بود، هر کسی با این خصوصیات باشد دل ها به سمت او جذب می شود.

رهبر معظم انقلاب در ادامه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به علاقه مردم نسبت به رهبر کبیر انقلاب فرمودند: این محبتها محبتهای تلقینی نیست و کار خدا است.

ایشان ادامه دادند: یک خصوصیت از خصوصیات امام که بیشتر می‌خواهم درباره آن صحبت کنم خصوصیت مقاومت و ایستادگی است. آن چیزی که امام را در هیات یک تفکر و یک راه برای زمان خود و در تاریخ مطرح کرد بیشتر خصوصیت ایستادگی و عدم تسلیم در مقابل مشکلات و موانع بود.

رهبری فرمودند: در برابر طاغوت‌ها امام مقاومت خود را به رخ همه دنیا کشید. چه طاغوت داخل که در دوران مبارزات خیلی‌ها خسته شدند و خیلی‌ها مشرف به ناامیدی شدند اما امام محکم بدون ذره‌ای عقب نشینی ایستاد؛ این برای قبل از پیروزی انقلاب بود بعد از پیروزی انقلاب هم فشارها به صورت همه جانبه ظاهر شد اما امام باز هم مقاومت کرد. بنده وقتی به این خصوصیت امام نگاه می‌کنم و به قران مراجعه می کنم می بینم امام آیات قرآن را اجرا کرد با همین خصوصیات حکومت جمهوری اسلامی ایران را برپا نمودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: تهدید، تطمیع و فریب در امام اثر نگذاشت نه اینکه دشمن تهدید و تطمیع نکرد و به فریب متصل نشد بلکه اینها در امام مطلقا اثر نمی گذاشت؛ مهم این است که تلاش دشمن نمی توانست دستگاه محاسباتی امام را بهم بریزد چون یکی از کارهای مهم دشمن همین است که تصمیم شما را بداند و کاری کند دستگاه محاسباتی شما را دچار اختلال کند. دشمن نمی توانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین اسلام دچار اختلال کند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با طرح این پرسش که معنای مقاومت چیست فرمودند: یعنی انسان راهی را انتخاب کند که آن را درست می داند و موانع نتواند او را در حرکت به این راه منحرف کند این یعنی مقاومت.

ایشان فرمودند: یک وقت در جاده‌ای انسان به یک حفره‌ای برخورد می‌کند یا در حرکت در کوهستان که می‌خواهد به قله برسد به صخره ای برخورد می‌کند برخی وقتی به صخره ای یا مانعی می رسند منصرف می شوند اما برخی می بینند که راه دور زدن و مقابله با این مانع چیست یا آن مانع را برمی دارند یا با یک شیوه عاقلانه از آن عبور می کنند؛ امام اینگونه بود.

مقام معظم رهبری با طرح این پرسش که حرف امام چه بود که بر آن ایستادگی می کرد فرمودند: حرف امام حاکمیت دین خدا بود. بعد از آنکه توفیق این را پیدا کرد که بر موانع غلبه پیدا کند و حکومت جمهوری اسلامی را ایجاد کند گفت نه ظلم می‌کنیم و  زیر بار ظلم هم نمی رویم؛ با ظالم کنار نمی‌آییم و از مظلوم حمایت می کنیم این حرف امام بود که از متن دین و قران گرفته شده بود.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: وقتی امام نهضت را شروع کرد بیش از 200 سال بود که دولت های غربی ملت هایی را در جهان زیر بار ظلم فزاینده خود قرار داده بودند. حکومتی در قلب آسیا در نقطه حساس در ایران به وجود بیاید که شعارش این باشد که ظلم را قبول نمی کند و با ظالم آشتی نمی کند، برایشان سخت و غیر قابل تحمل بود لذا دشمنی ها از روز اول شروع شد.

ایشان تصریح کردند: "مقاومت" به تدریج از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفت نه اینکه ما بخواهیم این عنوان را صادر کنیم که بعضی ها اعتراض می کنند چرا می خواهید انقلاب را صادر کنید؟ ما انقلاب را صادر نمی کنیم، انقلاب فکر و اندیشه است، اگر مورد پسند ملتی قرار بگیرد به خودی خود آن ملت می پذیرد، مگر برای روز قدس امسال ما به دیگر کشورها گفتیم راهپیمایی کنید؟ خودشان خواستند.

رهبر انقلاب ادامه دادند: امروز همه کشورها مقاومت را قبول دارند، برخی جرات می کنند مطرح کنند، برخی خیر. آمریکا می خواهد ما تسلیم شویم و دست های خود را بالا ببریم چون این کار را نمی کنیم دشمنی می کنند.

ایشان با بیان اینکه مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرف در برابر تحمیل و زورگویی است افزودند: هر ملتی برای هویت و انسانیت خود ارزش قائل است وقتی می بیند یک چیزی را می خواهند به او تحمیل کنند مقاومت و ایستادگی می کند. "مقاومت" بر خلاف تسلیم موجب عقب نشینی دشمن می شود. اگر شما یک قدم عقب نشستید دشمن یک قدم جلوتر می آید. راهش آن است که شما بایستید. پس صرفه با مقامت است. هرکجا ایستادگی کردیم توانستیم پیش برویم، هرجا تسلیم شدیم و طبق میل طرف مقابل حرکت کردیم ضربه خوردیم. مثال های واضحی وجود دارد.

ایشان با تاکید بر اینکه "مقاومت" حتما هزینه دارد، گفتند: اما هزینه تسلیم در برابر دشمن بیشتر از هزینه مقاومت است. رژیم پهلوی در برابر آمریکا تسلیم بود. خیلی مواقع هم ناراحت بودند اما تسلیم بودند. هم باج میداد هم نفت میداد هم توسری میخورد. امروز دولت سعودی هم همین است. هم دلار میدهد هم نفت میدهد هم توهین می شوند. به او میگویند گاو شیرده.

ایشان در واکنش به شعار "نبرد با آمریکا" از سوی حاضران تاکید کردند: ما فعلا بحث نبرد را نمی کنیم بحث مقاومت است، "مقاومت" یک امر ممکن است. درست نقطه مقابل کسانی که می گویند فایده ندارد. طرف گردن کلفت و قوی است. چطور می خواهید مقاومت کنید. خطای بزرگ همین است که کسی تصور کند در برابر گردن کلفت های عالم نمی شود ایستاد.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: افول سیاسی امریکا اگر یک دلیل داشته باشد انتخاب فردی با مختصات آقای دونالد ترامپ است. این انتخاب، نشانه افول سیاسی آمریکا است. سرنوشت ٣٠٠ و اندی میلیون نفر در دست این آقا(ترامپ) است.از جنایت حمایت می کنند ،سقوط اخلاقی از این بالاتر.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد ۴١ میلیون نفر از مردم آمریکا با گرسنگی دست و پنجه نرم میکنند .بعد این آقا(ترامپ) برای ملت ایران دلسوزی میکند که خوشبختی مردم ایران را میخواهد! بروید خودتان را درست کنید!

معظم له با اشاره به اینکه ما مشکلات اقتصادی داریم، خاطرنشان فرمودند: بارها هم گفته ایم. مسئولین هم در حد توان تلاش میکنند. ما مشکل داریم، که دلایل مختلفی هم دارد،  اما «بن بست» نداریم. پیشرفت داریم. در راستای برجستگی های کشورمان همین ملت عزیز ایران هستند.

ایشان فرمودند: هدف «مقاومت» عبارت است از رسیدن به نقطه بازدارندگی. هم در اقتصاد هم در مسایل سیاسی و اجتماعی و هم در مسایل نظامی. باید با نقطه ای برسیم که آن نقطه بازدارنده باشد. که دشمن را از تعرض به ملت ایران در هر زمینه منصرف کند.

رهبری اظهار داشتند: ما در بخش نظامی تا حدود زیادی به این بازدارندگی رسیده ایم. اینکه بر مساله موشک تاکید می کنند دلیلش همین بازدارندگی است. میخواهد ملت را از این مساله محروم کنند که هرگز نخواهند توانست. 

مقام معظم رهبری ادامه دادند:  آقای رییس جمهور امریکا اخیرا گفته است : «ایران با رهبران کنونی هم میتواند پیشرف کند» معنای صحبت ترامپ این است که رهبران کنونی ایران! ما نمی خواهیم براندازی کنیم. این زرنگ بازی سیاسی است البته این حرف درست است. شرط پیشرفت این است که امریکایی‌ها نزدیک نیایند. این زرنگ بازی سیاسی این آقا، مسئولان جمهوری اسلامی و ملت ایران را فریب نمی دهد، باید امریکایی ها نزدیک نشوند. اگر واقعا رهبران و مسئولان شبانه روز مجاهدت و همدلی کنند آستین ها را بالا بزنند قطعا پیشرفت های بیشتری نصیب خواهد شد. 

رهبری فرمودند: هرجا امریکایی ها پا گذاشتند یا جنگ شد یا فتنه و استثمار و استعمار شد؛ قدم امریکایی ها قدم نامبارکی است. خودمان می دانیم چگونه رفتار کنیم و کار خود را بلدیم. اما شرط پیشرفت این است آمریکایی ها نزدیک نیایند.  

ایشان تاکید کردند: امروز مساله اصلی مساله اقتصاد است. البته مسائل فرهنگی و امنیتی هم هست. اما آنچه از همه نقدتر است مساله اقتصاد است که با معیشت مردم مربوط است و بر فرهنگ و امنیت هم تاثیر می گذارد.  مساله رونق تولید، ارزش پول ملی، بهبود فضای کسب و کار، جداکردن اقتصاد کشور از فروش نفت خام است. بندناف اقتصاد از فروش نفت خام را باید ببریم. بریدن دست اختلاسگران اقتصادی  از مسائل اصلی اقتصاد است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =