انصارالله یمن: تجاوز سعودی‌ها در روز عید هم ادامه داشت

ایرنا نوشت: سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: درحالی که جهان اسلام عید سعید فطر را جشن گرفته است، ائتلاف متجاوزان به جنایت های زشت و خونین خود در یمن ادامه می دهد.

"محمد عبدالسلام" روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود افزود: آنها با این اقدامات، چهره جنایتکار و زشت خود را بیش از پیش نزد جهانیان آشکار می کنند.

وی اضافه کرد: کشورهای متجاوز به یمن بار دیگر جنایتی در استان الضالع مرتکب شدند و سه شهروند یمنی را به شهادت رساندند و در جنایتی دیگر در منطقه "عبس" استان حجه هفت زن و کودک را زخمی کردند که حال برخی از آنها وخیم است.

کشتی های جنگی ائتلاف آمریکایی – سعودی روز چهارشنبه منطقه عبس در استان حجه را به توپ بستند که در اثر این حمله هفت زن و کودک زخمی شدند.

جنگنده های سعودی سه شنبه شب نیز در بمباران منطقه الحشا استان الظالع سه شهروند یمنی را به شهادت رسانده بودند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
در اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ ترین فاجعه انسانی نامید.

64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی AE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
    0 0
    مسلمان در ماه رمضان و اعیاد خود که جنگ نمی کند و جنگ حرام است و بن سلمان اگر به کتاب الهی اعتقاد دارد نباید اعمال غیر انسانی و الهی انجام دهد