سه‌گانه پرفروش اکران فطر و دلیل اختلاف صدمیلیونی در آمار اعلام شده!

نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان، این رکورد فروش سینمای ایران برای پرمخاطب‎ترین فیلم یکی از شلوغ‌ترین اکران‌های سال‌های اخیرش از نظر تنوع فیلم‌های مخاطب‌دار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین گزارش‌ها از آمار فروش سینمای ایران در اکران عید فطر اعلام شده و سه فیلم حدودا ۵۰۰ میلیونی، فروشی موفق را رقم زده‌اند و مجموع فروش‌شان در سه روز تعطیل پایانی هفته اگرچه شاید نتواند فروش افتتاحیه ۱/۶میلیاردی «هزارپا» را بشکند اما قطعا جدی‌ترین رقابت سه‌گانه فروش سینمای ایران را رقم می‌زند. پیش‌تر سابقه داشته که دوگانه‌های کارهای فرهادی با فیلم کمدی منوچهر هادی یا کار این کارگردان با بقیه شکل بگیرد اما ترکیبی از دو فیلم اجتماعی موفق جشنواره و فیلمی کمدی پر ازستاره، در یک اکران آن هم در یکی از بهترین فصول سال تا به حال سابقه نداشته است.

در ابتدای صبح خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، توانسته رقبا را جا بگذارد و برنده رقابت اکران در روز اول اکران عیدفطر باشد. روزی که تا ساعت ۵ عصر سینماها تعطیل بودند. این خبر اما خیلی زود تکذیب شد و علت آن گاف سینماتیکت در اضافه کردن رقم فروش اکران‌های مردمی جشنواره فیلم فجر به رقم فروش افتتاحیه فیلم‌ها بود. 

با حذف این رقم فروش و تصحیح سامانه سینماتیکت، برنده این رقابت سه‌گانه در کورس روز اول، تا اینجای کار کمدی پرستاره «ما همه با هم هستیم» است. فیلمی که تقریبا همه المان‌های مورد نیاز برای کشاندن مخاطب به سینما را داراست. با فروشی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان.

«شبی که ماه کامل شد» در رده دوم قرار دارد و توانسته به رقم فروش ۳۶۰میلیون تومانی دست پیدا کند و در رده سوم هم «سرخپوست» نیما جاویدی قرار دارد با رقمی حدود ۳۵۰میلیون تومان.

البته در فیلم‌های اکران عید فطر یک نام دیگر هم به چشم می‌خورد که شاید به تنهایی می‌توانست به فروش خوبی دست پیدا کند اگر رقبایی این‌چنین سرسخت نداشت؛ «دختر شیطان» با ستاره‌های بالیوودی‌اش و با حضور حمید فرخ‌نژاد که فعلا به سایه رفته و فقط ۵۷ میلیون فروخته است.

رقم‌های فروش در این سامانه به مرور تکمیل می‌شود و اگر قرار باشد به رقم درستی درباره اکران روز اول فیلم‌های عید فطر برسیم باید تا چندساعت دیگر صبر کنیم.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =