۲ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
ترامپ اظهارات پلوسی را فاجعه دانست

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس مجلس نمایندگان درباره تمایل وی به دیدن ترامپ پشت میله‌های زندان، نانسی پلوسی را فاجعه خطاب کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت پلوسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد.

این اظهارات در واکنش به سخنان تازه پلوسی بیان شد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از مشاجره با جری نادلر، رئیس کمیته قضایی این مجلس در نشستی برای تصمیم گیری درباره اینکه باید روند استیضاح دونالد ترامپ آغاز شود یا خیر، به نمایندگان بلندپایه دموکرات شرکت کننده در نشست گفت: نمی‌خواهم ببینم او استیضاح شود، می‌خواهم او را در زندان ببینم.

به گفته این منابع، پلوسی هنوز هم به جای استیضاح ترامپ ترجیح می‌دهد شاهد شکست وی در انتخابات و سپس پیگرد قانونی او به‌خاطر جرم‌هایش باشد.

 بنابر اعلام منابع، پلوسی با دموکرات‌های طرفدار استیضاح که می‌خواهند رئیس جمهور وادار به پاسخگویی شود و در عین حال هم‌اکنون را زمان مناسبی برای این کار نمی‌دانند، ابراز همبستگی کرد. پلوسی همواره این استدلال را ارائه کرده که باید قبل از اینکه دموکرات‌ها روند استیضاح را آغاز کنند، شرایط معینی فراهم شود، از جمله حمایت مردم و حمایت قاطع دو حزبی.

دموکرات‌های دیگر اعلام کردند با توجه به انتقادهای سابق پلوسی از رئیس جمهور، اظهارات اخیر وی تعجب آور نیست. پلوسی قبلاً نیز سخنانی مبنی بر ”مشارکت رئیس جمهور در یک لاپوشانی“ و اینکه اقدامات رئیس جمهور ”در ارتباط با قانون اساسی آمریکا شرورانه است“ بیان کرده بود.

اشلی اتین، سخنگوی پلوسی گفت وی و رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان نشست سازنده‌ای درباره وضعیت مربوط به گزارش مولر داشتند. آن‌ها توافق کردند که همه گزینه‌ها را روی میز نگه دارند و به پیشبرد جلسه استماع تهاجمی و راهبرد قانونی در هفته آینده برای رسیدگی به فساد مالی رئیس جمهور و سوءاستفاده وی از قدرت که در گزارش ذکر شده است، ادامه دهند.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، الیجا کامینگز، رئیس کمیته نظارتی و نماینده دموکرات میدوست، ریچارد نیل، رئیس کمیته راه‌ها و ابزار، و نماینده دموکرات ایالت ماساچوست، و الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی و نماینده دموکرات ایالت نیویورک نیز در نشست سه شنبه شب حضور داشتند. ماکسیمن واترز، رئیس کمیته خدمات مالی و نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا که از حامیان شدید استیضاح ترامپ است و کمیته وی مشغول بررسی درباره پرونده مالی رئیس جمهور است، در این نشست حضور نداشت.

برخی از رؤسای کمیته‌ها در این نشست از اینکه اعضای معمولی حزب و نه سران در راس راهبرد نظارتی حزب، از جمله آنچه درباره استیضاح صورت می‌گیرد، قرار دارند، ابراز ناامیدی کردند. به گفته منابع، شیف و نیل هر دو اعلام کردند که اگر دموکرات‌ها می‌خواهند تحقیقی را شروع کنند، باید آماده استیضاح ترامپ هم باشند.

در نظرسنجی اخیر شبکه تلویزیونی سی ان ان، ​ چهل و یک درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند با استیضاح دونالد ترامپ موافق هستند. با این حال دموکرات‌ها نگرانند که اگر بخواهند خیلی شدید و با سرعت زیاد روی گزینه استیضاح کار کنند، در نهایت حمایت مردمی را از دست بدهند.

نانسی پلوسی به تازگی گفت دموکرات‌ها باید به راهبرد اعلامی خود یعنی تحقیقات درباره رئیس‌جمهور پایبند باشند. راهبرد دموکرات‌ها این است که اسناد مالی ترامپ را به دادگاه بکشانند و این مسئله را در مقابل چشمان مردم آمریکا قرار بدهند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =