شما نظر دهید/ از پرداخت حق‌الوکاله به وکلای دادگستری چه تجربه‌ای دارید؟

یکی از اعتراضاتی که همیشه از سوی شهروندان نسبت به عملکرد وکلای دادگستری می شود، مسئله پرداخت حق الوکاله است. شما چه تجربه ای درباره این موضوع دارید؟

پرداخت حق الوکاله به وکلای دادگستری همواره مورد بحث زیادی بوده است. از آن جایی که اکنون دو گروه از وکلا (اعضای کانون وکلای دادگستری و وکلای وابسته به مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه) در کشور در دعاوی دادگستری حضور دارند، خبرگزاری خبرآنلاین از هر یک از این گروه ها، یک نفر را برای میزگرد «حق الوکاله وکلای دادگستری» دعوت کرده است.

پیمان حاج محمود عطار، وکیل دادگستری و عضو مشاوران حقوقی قوه قضاییه، پژوهشگر دوره دکتری حقوق جرم و جزا و مدرس دانشگاه به همراه احمدرضا اسعدی نژاد، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز، عضو کمیسیون روابط عمومی کانون وکلا و مدرس دانشگاه در این میزگرد حضور دارند.

مخاطبان ضمن ارسال سئوالات خود درباره موضوع این میزگرد، نظرات شان را زیر این مطلب عنوان کنند تا در میزگرد بیان شود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    91 30
    حق الوکاله سر گردنس اول که میخوان قرارداد ببندن هزار تا وعده پیروزی و گرفتن حق میدن و الکی ماده قانون نشونت میدن بعدش میگن منع قانونی داره و اشتباه شما غیرقابل جبرانه آقای وکیل از ما 30 میلیون خواست 15 تا اولش باقی بعد از رای دادگاه الان نزدیک یکساله هیچ کاری نکرده ما بایید خودمون بگیم چیکار کنه
    • J DE ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      33 47
      مگر شمارا مجبور کرده بودند این مبلغ را بپردازید؟ وکیل پیشنهاد داده است، پرداخت کردید. الان اگر انقدر سواد و علم حقوقی دارید که تشخیص میدهید کار انجام نمیدهد، عزلش کنید و خودتان پیگیر شوید یا وکیل دیگری انتخاب کنید.
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      19 2
      حق الوکاله وکلای دادگستری در کشور ما بیش از آنچه نامتعارف باشد غیرواقعی و بی ضابطه است ! زیرا آئین نامه حق الوکاله و حق المشاوره وکلای دادگستری توسط مرجعی {قوه قضائیه} تدوین و تصویب شده است که خود از اعضاء صنف وکلای دادگستری نبوده و برای اعضاء کانون و اتحادیه صنفی تصمیم می گیرد ضمن اینکه تاریخ تصویب آئین نامه مزبور مربوط به سال 85 است و اجرت وکلا در این آئین نامه متناسب با شرایط روز جامعه و نرخ قابل تغییر تورم سالانه و جایگاه و شأن علمی و اجتماعی وکلا و همطراز با نرخ متوسط اجرت وکلای دادگستری در سطح جهان تعیین نشده است و معمولاً وکلا بر اساس توافق با موکل قرارداد حق الوکاله منعقد می نمایند که متأسفانه اکثراً تمام و کمال وصول نمی شود ! اگر حق الوکاله و حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری متناسب با تغییر نرخ تورم سالانه توسط هیأت مدیره اسکودا تنظیم ، تدوین و تصویب شود و به غیر از دعاوی مالی که درصد معینی از خواسته مالی مثلاً 10% رقم ثابت باشد سایر هزینه ها و اجرت دفاع از دعاوی و شکایات متناسب با نرخ تورم سالانه توسط مرجع صلاحیتدار تعدیل و افزایش یابد این آشفته بازار پدید نخواهد آمد.
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      11 16
      سلام اگه میبینی طولانی شده کار شما مشکل از وکیل نیست بلکه وقت دادگاه ها طولانی هستش و قوه قضائیه کمبود قاضی داره وگرنه ی وکیل بیشتر از شما خواهان مختومه شدن و اتمام کارش هستش حتی اگه شده برای دریافت الباقی حق الوکاله. شما چه خواسته بزرگی داشته اید که حاضر به پرداخت این میزان شده اید چرا اینو نمیگید؟ فردا پرونده موفق شدید چقدر گیر شما میاد؟
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      29 16
      مجبوره پرداخت کنه...من هم پرونده داشتم سال۸۸...وکیله مشاوره داد گفت حله ماده تبصره تازه خسارت هم میگیریم من هم دلم قرص شد قبل از ورود ب اولین جلسه دادگاه برگشت گفت شاید طرفت برنده بشه وووو دلم میخاست خردش کنم کلاشی یعنی همین!!!
    • مومیایی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      3 15
      جناب J درست فرمودین ، فردی که گیر افتاده مجبوره بین وکیل های مشابه یکی رو انتخاب کنه و اولش با وعده شروع میشه ،ادامه اش با دوشیدن و در پایان هم بهانه می آورند
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      13 1
      مردم ما وقتی به وکیل مراجعه میکنند که کار دیکه خیلی بیخ پیدا کرده و از وکیل انتظار معجزه دارند فکر میکنن چون وکیل گرفتن خب دیگه باید حتما رای بنفعشان صادر بشه. در ضمن خیلی از این وکیل های که میفرمایید درآمد کمی دارند و تعداد محدودی حق الوکاله خوبی دریافت میکنن که یکدستشان قاضی سابق هستن و امروز شدن وکیل و مردم چون طرف سابقا قاضی بوده بهش مراجعه و حاضرن کلی هم پول پرداخت کنن
  • US ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    27 68
    الان فقط مساله حق الوکاله وکیل‌هاست؟ مگر چند درصد از وکلا حق الوکاله زیاد دارن؟
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      44 4
      ملکی رو پیش خرید کردم، با گذشت چندین سال سازنده ملک رو تحویل داده ولی اقدام به گرفتن پایان کار و انتقال سند نمی کنه، همه چیز هم مستند و واضح، وکیل از من ۳۰ درصد ارزش ملک رو خواسته به نظر شما کمه؟ جالبه که از وکیل دیگه ای مشورت گرفتم، مشاوره غلط می داد، و وقتی ایراد می گرفتم(چون قبلا تحقیق کرده بودم) نظر من رو تایید می کرد
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    86 20
    بدترین صنف در باب نظام پرداخت دستمزد را دارند چون از قبل معلوم نیست چه نرخی طلب می کنند و بعد کمترین مشاوره رقم بالایی طلب می کنند و مجبور به پرداختی.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      32 4
      کتابی تألیف شده است به نام حقوق ایالات متحده آمریکا ترجمه دکتر صفایی که پیشنهاد می کنم منتقدان حق المشاوره و حق الوکاله وکلای دادگستری در ایران حتماً آنرا بخوانند و یک مقایسه ای بین تناسب اجرت دریافتی یک وکیل دادکستری در ایران و ایالات متحده آمریکا داشته باشند . در کشور ایالات متحده آمریکا و تمامی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان دستمزد دریافتی وکیل دادگستری متناسب با خدمات حقوقی ارائه شده و شأن علمی ، شغلی و جایگاه اجتماعی وی در صدر مشاغل پردرآمد دنیا قرار دارد . در کتاب مذکور نامبرده شده عنوان گردیده در ایالات متحده آمریکا دستمزد یک وکیل دادگستری درجه 1 از دستمزد رئیس جمهور آمریکا هم بالاتر است! .
  • US ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    75 32
    حق الوکاله ها بسیار گران و غیر منطقی است
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      40 5
      اجرت خدمات حقوقی وکیل پایه یک دادگستری در ردیف و مرتبه و طراز دستمزد جراحان متخصص و فوق تخصص به شمار می آید که به ازای یک عمل جراحی 2 تا 5 ساعته در بیمارستانهای خصوصی رقمی حدود 30 الی 40 میلیون تومان دریافت می نمایند در صورتیکه یک وکیل باید علم ، تجربه ، انرژی و وقت خود را حداقل 6 ماه و حداکثر چندین سال صرف دفاع و مراجعه به مراجع قضایی جهت استیفای حقوق موکل خود نماید . به نظر بنده طرح دعاوی و شکایات در تمامی مراجع قضایی ، شبه قضایی و اختصاصی و در تمامی پرونده ها به غیر از دعاوی مالی با خواسته کمتر از 20 میلیون تومان می باید با حضور وکلای دادگستری الزامی شود و حق المشاوره و حق الوکاله وکلای دادگستری هم می باید همانند پزشکان طرف قرارداد با بیمه های پایه درمانی مشمول پوشش خدمات بیمه ای شود تا قاطبه متقاضیان دریافت خدمات حقوقی با پرداخت ماهانه حق بیمه دریافت خدمات حقوقی بتوانند بر طبق تعرفه دولتی از خدمات حقوقی با نرخ کمتر بهره مند شوند .
  • امیر CA ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    62 21
    یکی از علل زیاد شدن طلاق ، زیاد شدن وکیل ها است.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      57 13
      زوجین به دلیل مشکلات اخلاقی ، رفتاری ، عقیدتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اختلاف سطح تحصیلی ، طبقاتی ، فرهنگی و شغلی و درآمدی ، دخالتهای خانواده ها ، اعتیاد به مواد مخدر ، خیانت زوجین و بیمارهای آمیزشی و عدم تفاهم و عشق بین زوجین و ... با یکدیگر ناسازگاری پیدا می کنند و منجر به طلاق می شود آنوقت به گردن وکیل دادگستری می اندازند که موکل خود را با حقوق شرعی و زناشویی آشنا نموده و حقوق موکل خود را استیفا نموده است .
    • . US ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      41 2
      ممنون آقای وکیل که ریشه های صنعت طلاق را توضیح دادید
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    24 45
    وقتی می بینیم که خیلی از پرونده های بدون وکیل به سرانجام نمی رسند و حقشون ضایع میشه، به نظر دادن حق الوکاله مطابق عرف ایرادی نداشته باشه، البته درصد کمی از وکلا تخلفاتی دارند که نمیشه اونو تعمیم داد، همنطور که در بین پزشکان هم اینجور اشخاص وجود دارند.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    83 13
    بعضی از وکلا رسماً کلاهبرداری میکنند.
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      19 15
      تا به امروز يك وكيل كلاه برادرم را برداشت و اكنون بجرم كلاهبرداري متواريست
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      32 1
      وقتی قوه قضائیه نرخ تعرفه حق المشاوره را تا یکساعت 5 هزار تومان و نرخ تعرفه حق الوکاله دعاوی خانوادگی و غیرمالی و شکایات کیفری را در آئین نامه تعرفه حق الوکاله سال 1385 به طور غیرواقعی و بدون تناسب با جایگاه علمی و شغلی و اجتماعی وکلای دادگستری و شرایط روز جامعه و نرخ قابل تغییر تورم سالانه مبلغ حداقل 30 هزار تومان و حداکثر به ترتیب 400 و 500 هزار تومان تعیین و تصویب می نماید آنوقت شما انتظار دارید این بازار آشفته و متنوع نرخ حق المشاوره و حق الوکاله در دفاتر وکالت سطح کشور و فرار از پرداخت نرخ واقعی مالیاتی توسط وکلای دادگستری وجود نداشته باشد ؟!!!
    • فرشاد IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      61 2
      کلاهبرداری یه کتاب قطوری دارد که اثباتش متخصص خودش میخواد ازدور قضاوت و برچسب زدن کار شایسته ای نیست غیر از اینکه نااگاهی بی شمارسسسست
  • صیاد DE ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    29 35
    کافیه یه کم در مورد وکالت و حق الوکاله اطلاعات کسب کنید. اونوقت خیلی راحت تر قضاوت میکنید. چون کانون وکلا مستقل هست و وابسته به دولت و ارگانی نیست به راحتی از بدی آب و هوا تا تاخیر هواپیما رو به راحتی و یک سویه به وکلا نسبت میدن. کافیه حرفای یه وکیل رو هم بشنوید وگرنه یه طرفه قضاوت کردن خیلی راحته
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    30 20
    مشكل حق الوكاله نيست. مشكل اين هست كه فرهنگ مشورت با وكيل جانيوفتاده. مردم قبل از اينكه به مشكل بخورن با هزينه كم مي تونن با وكيل مشورت كنن و قرارداد ببندن كه به مشكل نخورن ولي از اون هزينه ناچيز صرفنظر مي كنن وقتي مشكلشون ميشه غده سرطاني ميرن پيش وكيل كه مجبورم هم هزينه زيادي بكنن هم نتيجه اوني كه مي خوان نباشه. مثل آدمايي كه سرطان مي گيرن بعد مي رن دكتر كلي خرج مي كنن آخرم مي ميرن. آدم بايد بهداشت رو رعايت كنه كه سرطان نگيره و به وكيل هم قبل ورود به اختلاف مراجعه كنه. هم هزينش كمتره هم دردسرش و هم اين مشكلات و اين همه پرونده توي دادگستري ايجاد نميشه. توي همه دنيا درآمد وكلا بيشتر از محل مشاوره هست اينجا برعكسه. در حالي كه براي وكيل هم مشاوره دادن و پول كم گرفتن بهتره از وكالت كردن.
  • نظری IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    35 11
    سلام‌ در همه صنوف خوب وبد وجود دارد .متاسفانه وکلا در این دور وزمانه از دیگران سبقت گرفته و رفتارهای نامناسبی در مورد حق وکلاه پیش گرفته اند. در قرارداد مینویسند ۵۰هزار تومن ولی در واقعیت از شما ۵۰میلیون میگیرم خیلی ها که از موضوعات مالی ۲۰ تا ۵۰ درصد از مبلغ رو میگیرند مثل شر خرها بعضی ها هم از توبره میخورند هم از آخور!!از موکل پول میگیرند و بعد میروند با طرف قول وقرار میزارند ویک مبلغی هم از او دریافت میکنند و نهایتا” پرونده را با مصالحه جمع وجورش میکنند!!! البته خدا را شکر وکلای با وجدان و درستکار بیشتر هستند
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    37 13
    سلام واقعا وکلا شورش را در اوردند . کاری انجام نمیدهند پول زیاد انهم اول کار میخوان . بعدش هم قرارداد را یک جوری میبندند که یک ریال هم مالییات ندن تازه دولت هم بهشون بدهکار میشه . خودشون میگن وکلا حرف مفت زیاد میزنن ولی مفتی حرف نمیزنند ‌. بنده که در چند پرونده اصلا تجربه خوبی نداشتم
    • علی IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      79 3
      شاید شما مفتی کار انجام میدی توی شغل خودت که توقع داری وکلا برات مفتی کار کنن، اون وکیلی که با بی ادبی ادعا میکنی حرف مفت زیاد میزنه بیشتر از چند برابر وزن تو کتاب خونده، اگر بلدی برو خودت همون صحبتهای قانونی رو بکن
  • US ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    34 6
    وکلا همیشه به شرط دفاع قرارداد می بندن نه نتیجه برای همین برد یا باخت پرونده تاثیری رو دستمزدشان نداره و معمولا تمام یا حداقل 50 % نقد می گیرن و مابقی بعد از نتیجه نرخ مصوبشان 3 % از مبلغ مورد دعواست اما حداقل 10 % میگیرن جالب اینجاست وقتی هم دعوا رو می بازن به پای قوانین و نظر قاضی میزارن درصورتی که قبل از قرارداد میگن همه جوانب بررسی شده و صد البته به راحتی در مرحله بدوی رای رو میگیریم جالبه توی دادگاه هم معمولا شنونده هستن خود اصحاب دعوا بیشتر دفاع می کنن و به قضات توضیح میدن نهایت کارشون ارائه یه لایحه هول هولکی که یه ساعت قبل از وقت رسیدگی تهیه شده است
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    55 8
    اندازه دستمزدی که میگیرن تمبر باطل نمیکنن.دستمزد بسیار بالاس.برای هر جلسه حضور در دادگاه حدودا چند میلیون میشه. حتی دادخواست های ساده مهریه و طلاق و....
  • مهران IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    20 12
    خیلی از وکلا حتی نمیتونن پروانه وکالت خود رو تمدید کنند یا اجاره دفتر رو در نمیارن.تعداد افرادی که حق الوکاله زیاد میگیرن و اسم در کردن اندک شمار هستند
    • پرهام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      این حرف عکس واقعیت هست.مطمئنا ازاعضای کانون های وکلا هستید وگرنه چنین نمی گفتید.اکثریت مطلق وکلا از درآمدبالایی برخوردارند.وقتی به وکلا مراجعه می کنیم می گویند مبالغ پایین به صرفه نیست تا حدی که اکثرمردم از وکیل گرفتن خودداری میکنن.تعدادپرونده ها بسیارزیادهست وتعدادوکلا کم،آن هم بدون نظارت برعقدقراردادومیزان حق الوکاله تا جایی که نمود انحصارگرایی پیداکرده وبه سهولت می تازند،بااعمال ظرفیت و طرح سوالات غلط و اختلافی به صورت هدفمند جلوی پذیرش صحیح و متناسب با نیاز کشور رومی گیرندوازسویی با اعطاء پروانه وکالت بدون آزمون به نمایندگان مجلس وقضات حمایت مجلس شورای اسلامی راکسب می کنند.بسی تاسف که قوه ی مقننه بجای نمایندگی مردم؛حامی انحصارگری کانون های وکلاشده اند.اگر کانون های وکلا به دنبال ثروت اندوزی نبودند این چنین با لابی گری ها و... مانع دسترسی بیشتر و عادلانه مردم به وکلای متخصص و با سواد و عملا تسهیلات حقوقی ارزان نمی شدند.سخنان رؤسای کانون های وکلا که نبایدفارغ التحصیل باسوادبیکار به وکیل بیکار تبدیل شود توهین به شعور ملت ایران است.مردم در صورت وجودتسهیلات حقوقی مناسب حتمااستفاده می کن
  • هومن IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    23 2
    با سلام و دورود الان که این سوالو دیدم فک میکردم فقط منو اطرافیانم درگیر این مسایل و بازی های کلای دادگستری بوده اند اما الان میبینم خیلی وضع خراتره البته زیر سوال نبریم همه وکلا وکلیه نفراتی که با دادگستری در ارتباطن،اما وجود این موارد به کررات در بین مردم نشان از فساد در ان می باشد. نمیشود نام برد که چه مواردی و مصداق اعلام کرد چون زیادست از این مواردی ک فقط جیب انسانها رو خالی می کنن. قرارداد حق وکاله رو به نرخ مصوب مینویسن اما الزام به ملغ اعلام شده دارند که چندین وچند برابر است. به هر دلیلی که پشیمان بشی از ادامه کار و دعوا مجبور یکل مبلغ درخواست شده رو پرداخت کنی ب توجه به اینکه وکلیل شاکی وویا متشاکی هست اما در انتا خاطر پول بیشتر اون کلمه((و یا) از بین میرود و از هر دو طرف دریافت کلان یا کلانتر میکند. بایستی با منت و خواهش بتونی ببریش در جلسه دعاوی با لابی هایی که دارند دو طرف را به نقطه پرداخت صددرصدی میرسانند. موارد زیاد است،اما واقعا یه کارمند چقد درامد داره که اون همه موارد و لابی ها روبخاطر حفظ ابرو قبول کنه وحق وکاله رو پرداخت کنه.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    21 8
    بنده بابت قطعه زمینی زراعی که حدود 20 سال پیش از شخصی به طور غیر رسمی و محضری و بر اساس عرف محل به صورت قرارداد عادی دستنویس خریده بودم و مالک اولیه آن مدعی بود که این زمین را نفروخته است ، علیرغم اینکه بنده ان زمین را تصرف و در ان کشت و زرع نموده بودم و در خلال سالهای متمادی هیچ معارضی نداشت و حتی در زمان تحویل و تصرف خود مالک اصلی نسبت به تعیین حدود اربعه ان شد و با توجه به اینکه مالک بعد از اینکه مرور زمان باعث گران شدن قیمت زمین در ان منطقه نسبت به ادعای خود پافشاری و با توجه به نفوذ در بین اهالی محل باعث مشکلات و درگیری را بوجود اورد به وکیلی در ان منطقه مراجعه نمودم ان وکیل پس از مطالعه مدارک و استماع صحبت های بنده اظهار نمود 1 - مبلغ بسیار هنگفتی بابت حق الوکاله که بایستی در ابتدا یکجا با ایشان پرداخت نمایم 2- اظهار داشت علیرغم دریافت مبلغ حق الوکاله اعلام نمود به احتمال بیش از 90درصد این پروندهخ به نفع مالک در دادگاه تمام خواهد شد.. 3- دادرسی بیش از 2 سال به طول خواهد انجامید و در صورت اطالعه دادرسی بایستی علاوه بر مبلغ حق الوکاله اولیه ، بلاشرط مبلغ دیگری که توسط ایشان اظه
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    12 16
    چرا وکلا آیین نامه تعرفه حق الوکاله که قوه قضاییه داده رو اجرا نمی کنند و کشکی و کیلویی حق الوکاله می گیرند و موکل بیچاره هم مجبور به پرداخت می شه؟
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    21 14
    شخصا یک بار به وکیلی مراجعه کردم که گفت باید پرونده را بخواند. برای خواندن پرونده از من 2 میلیون تومان مطالبه کرد. رفت پرونده را خواند و گفت من نمی توانم وکالت شما را بر عهده بگیرم. این یعنی چی؟
  • حمید IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    20 10
    وکلا برای پرونده موکلهاشون خیلی پیگیری نمی کنن و وقت زیادی نمی ذارن ضمن اینکه بسیاری از کارها و دوندگی ها را بر عهده موکل می ذارن
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    16 23
    باسلام نباید یکطرفه به قاضی بریم، اول باید جای یک وکیل باشیم و درک کنیم که ایشون چقد استرس و اظطراب دارن و اینکه چه زحمتایی که برا پرونده هاش نمیکشه و از این موارد بعد بیایم قضاوت بکنیم.
  • محمدرضا DE ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    13 13
    با توجه به هزينه ايي كه وكيل انجام مي دهد از جمله ماليات .نداشتن بيمه . هزينه خريد دفتر با قيمت گران كه حداقل بابت وجهي كه بابت خريد يك دفتر داده شود در بانك يا معاملات دولتي كذاشته شود بيشتر از درامد فعلي وكلاست و هزينه ملزومات اداري و منشي و....و بي احترامي كه از ديكران مي شود از جمله از سرباز دم درب دادگستري گرفته تا خود قاضي . سختي كار و عدم حمايت دولت و قوه قضاييه از وكيل و اينكه بابت ثبت يك لايحه و اقداماتي از اين دست در دادگستري كلي وقت صرف كند حتي ي روز و همجنين وقت هايي كه براي تفهيم موكل و يا توضيحاتي كه به صورت حضوري و غير حضوري با موكل داشت و استرسي كه ناشي از پرونده ها دارند قابل مقايسه با خيلي شغل ها از حمله يك بنگاه دار املاك كه كار غير تخصصي انجام مي دهد و كمترين وقت را مي گذارد و بعضا هم بگونه اي رفتار مي شود كه مشكلات حقوقي به دنبال خواهد داشت نيست . ضمن اينكه وكلا بايد جوابگوي بي دقتي اشخاص يا نظرات صرف نظر از صحت و سقم اظهاراتشان نسبت به موكل باشند و بعضا كوتاهي يا اثرات تصميماتشان را بعضا به وكلا نسبت مي دهند و جه بسا وكلا را مقصر حكم صادره مي دانند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    19 10
    به جز تعداد اندکی از وکلا در دوران تحصیل قبل از دانشگاه در درسشان ضعیف و کم هوش بودند و این ضعفشان باعث میشود که نتوانسته درست ار حفریات کتاب قانون استفاده کنند و من وکیلم را دیدم که در مسئله ساده نقد کردن سفته هم بر نمی آید و ادعایی دکتری هم دارد
    • امیر US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      12 4
      ظاهرا هجوم وکلای عزیز جهت منفی دادن به کامنت ها صادر شده است.
  • حسنی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    8 2
    متاسفانه تعداد زیادی وکیل بیکار راه افتاده اند دنبال افراد و اونها رو تحریک میکنن و بهشون میگن در قبال فلان مبلغ برات طرح دعوا میکنیم و حتما برنده میشیم و چنین و چنان سود میکنی.بعد که پرونده حقوقی شد و سالها طول کشید و به نتیجه نرسید خود طرف از خیرش میگذره و وکیل این وسط فقط یه پولی به جیب زده.
  • محمد IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    11 6
    سلام .....فقط میدونم این وکلا پول ادم رو بگیرن تا اخرشو میخورن جواب هم نمیدن .....من به وکیل پول دادم کار انجام ندادپول رو هم خورد ......من تا اخر عمرم نقره داغ شدم
  • حمید IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    10 3
    با توجه به کارم با تعداد زیادی وکیل در ارتباط بودم جالبه خود وکلا میگفتن ما برای اینکه مالیات ندیدم دو تا قرارداد با مشتریهامون امضا میکنیم‌یکی برای دادگستری یکی برا خودمون.خیلی جالبه به راحتی فرار مالیاتی میکنن با ارایه قرارد داد دومشون به دادگستری و‌با قرارداد دیگشون پول میگیرن .اینا که وکیل ان خودشون اینطوری ان وای به حال بقیه
  • علی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    9 9
    متاسفانه دلیل تمامی این حق الوکاله های نجومی و بی حساب و کتاب کمبود وکیل و عدم نظارت از سوی متولیان وکالت است . شعار حمایت از جان و مال میدهند اما دریغ از توجه به تخلفات وکلا .
  • امیر IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    13 2
    این حرف همیشه یادتون باشه .وکیل ها حرف زیاد میزنن اما مفت خرف نمیزنن.اینو یکی از وکلای بزرگ به من زد.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    8 3
    درگیر یک پرونده ای بودم که یک وکیل می خواست که از نابلدی من در مورد قانون استفاده کنه و جیب خودش را پر کنه. خدا خیر بده وکیل دیگه ای که مرا راهنمایی کرد و راه درست را نشانم داد.حتمی از چند وکیل مشاوره بگیرید. نه همه وکیل ها بد هستند و نه همه شان خوب
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    12 6
    حق الوکاله ای که وکیل از من گرفت و ۳۰ درصد گفت پایان کار و من فقط دویدم و اون فقط عریضه نوشت.دادگاه هارو من رفتم و نیومد و وقتی نشد و شکست خوردم گفت طوری نیست درصد آخرشو کمتر بده!واقعا خجالت آوره
  • تورج باقری GB ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    15 10
    به نظرم وکالت در ایران در چند مرحله خلاصه شده 1-گرفتن مدرک وکالت و زدن دفتر در یک محل باکلاس-2-جلب مشتری(قربانی)3،وعده وعید پیروزی و خالی کردن جیب قربانی بخت برگشته4-گم شدن در افق
  • پرهام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    7 3
    این حرف عکس واقعیت هست.مطمئنا ازاعضای کانون های وکلا هستید وگرنه چنین نمی گفتید.اکثریت مطلق وکلا از درآمدبالایی برخوردارند.وقتی به وکلا مراجعه می کنیم می گویند مبالغ پایین به صرفه نیست تا حدی که اکثرمردم از وکیل گرفتن خودداری میکنن.تعدادپرونده ها بسیارزیادهست وتعدادوکلا کم،آن هم بدون نظارت برعقدقراردادومیزان حق الوکاله تا جایی که نمود انحصارگرایی پیداکرده وبه سهولت می تازند،بااعمال ظرفیت و طرح سوالات غلط و اختلافی به صورت هدفمند جلوی پذیرش صحیح و متناسب با نیاز کشور رومی گیرندوازسویی با اعطاء پروانه وکالت بدون آزمون به نمایندگان مجلس وقضات حمایت مجلس شورای اسلامی راکسب می کنند.بسی تاسف که قوه ی مقننه بجای نمایندگی مردم؛حامی انحصارگری کانون های وکلاشده اند.اگر کانون های وکلا به دنبال ثروت اندوزی نبودند این چنین با لابی گری ها و... مانع دسترسی بیشتر و عادلانه مردم به وکلای متخصص و با سواد و عملا تسهیلات حقوقی ارزان نمی شدند.سخنان رؤسای کانون های وکلا که نبایدفارغ التحصیل باسوادبیکار به وکیل بیکار تبدیل شود توهین به شعور ملت ایران است.مردم در صورت وجودتسهیلات حقوقی مناسب حتمااستفاده می کن
  • مهدی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    6 22
    حق الوکاله ! اساسا مشروعیت کانون وکلا مخدوش است . ۲۰۰ نفر اون بالا به ۷۰ هزار تا وکیل حکومت میکنند و حق الوکاله های کلان میگیرند و الباقی وکلا . باقر هستند
  • Ali FR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    5 8
    همین الانم به دلیل افزایش بی رویه وکلا خیلیاشون حداقل درامد رو هم ندارن. قرارنیس اگه یه عده قلیلی از وکلا درآمد بالایی دارن اون رو به حساب همه وکلا بزاریم. متاسفانه خیلی از مردم رو دیدم بعد اینکه وکیل بهشون کمک کرد دیگه به تلفن وکیل هم جواب نمیدهند و پول وکیل را نمیدهند.
  • تینا FR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    8 55
    چنان ژستی میگیرن موقع اعلام حق الوکاله و انقدر ادم مجبور و مستاصله که چاره ای جز قبول نداره فقط میتونم بگم امیدوارم خرج دوا درمان بشه
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    29 0
    هر کامنتی گفته حق الوکاله ها زیاده یه نفر جواب همه رو داده
  • Mrh AE ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    69 3
    تک‌تک عزیزانی که در خصوص رقم حق الوکاله وکلا شکایت دارند اگر به شغل خودشون برید و خدمتی براتون بکنن بالاترین مبلغ رو میخوان‌ و منت هم میذارن سرتون. دوستان ساز مخالف نزنید.کورکورانه نظر ندید.وکیل هم نیاز به درآمد داره و تو کشوری زندگی‌میکنه که تورمش وحشتناک بالاست...تامل کنید و قبلش مشاوره بگیرید.بهتره که اولش ۱۰۰هزار تومان یا کمتر یا بیشتر تقبل کنید و بعدش پول زیاد ندید البته به نظر شما زیاده ها. بعدشم قوه قضائیه تعرفه هاش رو باید واقعی ارائه بده...
  • فرشاد .مسعودی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    91 3
    انچه همه دوستان اشاره کردن کاملا منطقی است و علتش ناآگاهی از عقد وکالت است. ما نباید فکرمان این باشد وارد چاله شده ایم وفقط کسی که ابزار دراختیار دارد میتواند به دادما برسد. وکیل اموزش دیده.درس خوانده و تجربیات را تجربه نکرده بلکه خریده .پس اگر مشکل شما را یه کم باتاخیر انجام داد ناآگاه نیست بلکه احتیاط میکند. وکیل هزینه تمبر دارد هزینه اجاره دارد هزینه تمدید پروانه دارد مالیات دارد بیمه دارد پس حق الوکاله ای که میدهی منطقی ازش بپرس چه اشکال داره. دوستان وکالت مثل مطب دکتر نیست پولت بدی تمام و بری مجموعا در ماه 6 تا7 پرونده میتونی پیگیری کنی و ماه بعد 3تا4 تا دیگه اضافه میشه ماه سوم شاید 2 تا بتونی بگیری چون کارت زیاد میشه وقت کم میاری . پس بدون اگاهی قضاوت نکنید .
  • DE ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 80
    چند سال قبل برای یک دعوای مالی به وکیلی که آشنای برادرم بود وکالت دادم . بعدها فهمیدم 3 میلیون تومان اضافه گرفته ، از طرفی پول دعوا را به حساب خودش ریخته بودبی آنکه مرادر جریان بگذارد . در ایران هم خیلی بدخلقی کردو گفت لازم نبوده که من به ایران بیایم و خودش بالاخره پول را به من پرداخت می کرده ، از طرفی ماجرا ی وکالت را در فامیل من جارزده بود در حالیکه وکلا هم مثل پزشکان نباید اسرار مردم را برملا کنند . از کدامشان بگوئیم از وکیلش ، پزشکش ، پلیسش ؟؟؟؟
  • محمد US ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 87
    در حالی که تجربه اقتصاد آزاد و قاعده عرضه و تقاضا برای هر کالا و خدماتی در دنیا ثابت کرده که باعث افزایش کیفیت و کارآمدی و خلاقیت و نهایتا کاهش قیمت خدمات و کالاها میشود... سوال این هست که کسانی که ادعادارند ازدیاد وکیل باغث ایجاد فساد میشه مستنداتشون چیه؟؟؟بر چه اساس و پایه ای این حرف رو میزنند دوم اینکه آیا منطقی هست من برای دعوای تخلیه مستاجرم باید به همون وکیلی مراجعه کنم که برای دعوای چند میلیاردی مراجعه کنم؟ معلومه که اون وکیل کار خرد برای من انجام نمیده و انتظار بالایی داره...بهتر نیست وکلا درجه بندی بشن و فارغ‌التحصیل های حقوق هم بتونند در درجه کمتری وکالت کنند...همه پرونده ها که قتل عمد نیست