سرمایه‌گذاری در ایران سودمندتر از آمریکا و اروپاست/ ایران توان رقابت با چین را دارد

بانداک سرمایه‌گذار ترکیه‌ای با بیان اینکه ایران بهشت سرمایه‌گذاری دنیا است گفت: نیروی‌کار ارزان و انرژی دو مزیت بالای ایران برای سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سرکان بانداک (serkan bandak)  رئیس هیئت مدیره شرکت آذریانار ایستی سو تولیدکننده رادیاتورهای پانلی تحت لیسانس ترکیه گفت: در ابتدا با ترس و لرز اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور ایران کردم چراکه جو نامناسبی در آن سوی مرزها برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد، رسانه‌ها چهره این کشور را برای سرمایه گذاری مخدوش جلوه می‌دهند، ولی بعد از شروع کار متوجه شدیم این‌چنین نیست.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم ایران می تواند بهشت سرمایه گذارهای خارجی باشد، پایین بودن قیمت انرژی و نیروی کار مناسب می تواند این کشور را در مسیر رقابتی سرمایه گذاری با کشور چین قرار دهد.

این سرمایه گذار ترک اضافه کرد: محصولات تولیدی این شرکت برای اولین بار جهت استفاده در کشور ترکیه به این کشور صادر می شود، این در حالی است که تا ۱۰ سال پیش ایران واردکننده رادیاتور پانلی از کشور ترکیه بود و تکنولوژی تولید رادیاتور پانلی نیز از کشور ترکیه به ایران وارد شده است.

وی ادامه داد: اولین محموله از این قرارداد که با یک شرکت ترکیه ای منعقد شده است به میزان ۷ هزار و ۵۰۰ متر به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ هزار TL امروز بارگیری می شود، این شرکت در نظر دارد صادارت خود را به متراژ ۱۰۰ هزار متر افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع به سرمایه گذاری خود در کشور ایران گفت: در ابتدا با ترس و لرز اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور ایران کردم چرا که جو نامناسبی در آن سوی مرزها برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد، رسانه‌ها چهره این کشور را برای سرمایه گذاری مخدوش جلوه می‌دهند، ولی بعد از شروع کار متوجه شدیم این‌چنین نیست.

سرکان بانداک با بیان اینکه باعث غرور ماست که با برادران ایرانی خود کار مشترکی شروع کردیم و برای بیش از ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کردیم، گفت: به زودی خط تولید پکیج و برخی از ملزومات گرمایشی نیز در این کارخانه شروع به کار می‌کند، فعالیت خود را در این شرکت گسترش خواهیم داد.

جلالی، رئیس هیئت مدیره شرکت آذریانار ایستی سو نیز در این جلسه گفت: این شرکت با ظرفیت اسمی بالغ بر ۲۴۰ هزار متر در سال فعالیت خود را آغاز و هم اکنون با راه اندازی واحد دوم تمام اتوماتیک با نام گروه تولیدی صنعتی آذرگرمای سهند تبریز و آذریانار و با ظرفیت اسمی بالغ بر ۷۰۰ هزار متر و بیش از ۵۰ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش، بزرگترین تولیدکننده رادیاتور پانلی در ایران می باشد.

وی در پایان گفت: همچنین این شرکت جهت بهبود کیفیت محصولات خود اقدام به احداث و تجهیز آزمایشگاه مجهز جهت کنترل کلیه پارامترهای مورد نظر سازمان استاندارد در ایران نموده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =