اولین نماینده جمهوری‌خواه پشت ترامپ را خالی کرد

ایسنا نوشت: نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اطمینانی ندارد که دونالد ترامپ را در انتخابات ۲۰۲۰ تایید کند و ممکن است اصلا حامی هیچکدام از نامزدها نشود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور میت رامنی، از جمهوری‌خواهان آمریکایی در گردهمایی سالانه رهبران سیاسی، اهداکنندگان مالی و تاجران در ایالت یوتا به خبرنگاران گفت: معتقدم که تاییدیه‌ها یک ذره هم ارزش ندارند. جای تعجب ندارد که من از این فرایند دور بمانم.

میت رامنی در انتخابات ۲۰۱۶ نام همسرش را روی برگه نوشت و سه‌شنبه هم تاکید کرد: هنوز هم گمان می‌کنم که او کارش را خوب انجام می‌دهد.

به گفته این سناتور جمهوری‌خواه، هنوز برای تاییدیه زود است اما دوباره دیدگاهش مبنی بر احتمال پیروزی دونالد ترامپ برای بار دوم در انتخابات ۲۰۲۰ را تکرار کرد. با این حال او گفت "این قطعیت ندارد".

رامنی یکی از منتقدان سرسخت رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است اما در برخی از مسائل از او حمایت می‌کند. دونالد ترامپ اما در انتخابات سنا رامنی را تایید کرد. میت رامنی می‌گوید، با طرح ترامپ با اعمال تعرفه علیه مکزیک برای وادار کردن این متحد آمریکا برای مقابله با سیل مهاجران مخالف است.

ترامپ ضرب‌الاجل دوشنبه را برای اعمال تعرفه تعیین کرده بود اما آمریکا و مکزیک جمعه توافق کردند. بسیاری از جمهوری‌خواهان و تاجران از ترامپ خواسته بودند تا در این طرح تجدیدنظر کند. رامنی هم با آنها موافق بود و تاکید داشت مکزیک یکی از دوستان آمریکاست.

این فرماندار سابق ماساچوست از اعمال تعرفه علیه چین هم حمایت نمی‌کند. او می‌گوید: این نقض قوانین جهانی تجارت آزاد است. با این حال رئیس‌جمهوری حق دارد چین را عقب براند و در این زمینه از او حمایت می‌کنم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    0 0
    دلخوش باشيم ما هم دوباره گول خورديم و بزك نمير بهار مياد