طرح‌های تشویقی برای مشترکان برق خانگی در اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان، گفت : در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسن محمدی بیان کرد: با هدف افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکین پرمصرف به ویژه در زمان اوج مصرف برق مقرر شده است تا از ابتدای خردادماه برای مشترکین پرمصرف خانگی ۱۶ درصد رقم قبض افزوده شود که دراستان شامل مشترکینی می شود که در  ماه های خرداد تا پایان شهریور ماه بیش از ۳۰۰ کیلو وات ساعت و در ایام عادی بیش از ۲۰۰ کیلو وات ساعت مصرف ماهیانه دارند و این میزان برای مناطق گرمسیر (پارس آباد ، بیله سوار ، اصلاندوز و جعفر آباد ) در ایام گرم ۴۰۰ کیلو وات ساعت می باشد .

در این بین تعرفه جدید برق تنها به ۶ درصد از مشترکان استان (که بیش از  الگوی مورد نظر  برق مصرف می‌کنند) هزینه بیشتری تحمیل خواهد کرد.

وی به ارائه چند توصیه برای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف تابستان اشاره کردو گفت: با بکارگیری روش‌های بسیار ساده می‌توان بدون کاهش سطح رفاه خانوار تا ۳۰ درصد در مصرف برق به ویژه ساعات اوج مصرف صرفه‌جویی و از تشویق و کاهش مبلغ قابل ملاحظه  صورتحساب بهره‌مند شد.

محمدی  خواستار استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی شد و افزود: تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه(دمای آسایش)، نصب سایه‌بان و جابجایی زمان استفاده از وسایل پرمصرف برقی(نظیر اتو، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و...) به ساعات غیر اوج مصرف از جمله مواردی است که در کاهش مصرف مشترکان به ویژه در ساعات اوج مصرف بسیار تاثیرگذار خواهد بود .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1268090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =