اقامت قریب به ۱۰۵ هزار نفر طی تعطیلات عید سعید فطر در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اقامت قریب به ۱۰۵ هزار نفر طی تعطیلات عید سعید فطر در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، "مرتضی آبدار" به میزان اقامت و استقبال گردشگران از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان طی تعطیلات عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: طی تعطیلات عید فطر شاهد استقبال چشمگیر گردشگران در اقامت و بازدید از اماکن تاریخی استان بودیم، بطوریکه طی این ایام ۱۰۴ هزار و ۸۵۰ نفر در مراکز اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها، اقامتگاه های بومگردی، مراکز وابسته به آموزش و پرورش، مهمانسراهای ادارات و کمپ های گردشگری اقامت گزیدند.

 آبدار با بیان اینکه با بهار گردشگری در آذربایجان شرقی آغاز شده است، ادامه داد: با فرا رسیدن نیمه خرداد ماه شاهد آغاز بهار گردشگری آذربایجان شرقی هستیم، بطوریکه در تعطیلات عید سعید فطر بازدید های چشمگیر گردشگران از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان آغاز شد.

وی در ادامه به بازدید ۳۵ هزار گردشگر از موزه ها و اماکن دارای بلیط فروشی تحت پوشش میراث فرهنگی استان طی تعطیلات عید فطر، اشاره کرد و افزود: طی تعطیلات عید سعید فطر کلیسای سنت استپانوس با ۱۴ هزار بازدید در صدر اماکن پربازدید استان قرار گرفت.

آبدار در خاتمه به سایر اماکن پربازید استان اشاره کرد و گفت: طی تعطیلات عید سعید فطر، مسجد کبود با ۶ هزار بازدید، موزه مشروطه ۵ هزار بازدید و موزه قاجار با ۴ هزار بازدید به ترتیب جزو اماکن پربازدید استان قرار گرفتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1268176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =