ظریف: ما از کسی درخواست میانجی‌گری نداشته‌ایم/ آمریکا با مشکلات عدیده در منطقه روبه‌روست

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با یک رسانه عربی گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه ایران خواستار میانجی‌گری کشورها بین تهران و واشنگتن شده را رد کرد. «محمد جواد ظریف»، گفت که دولت آمریکا به دلیل سیاست‌ها و گزینه‌های اشتباهش در منطقه، با مشکلات عدیده‌ای رو به رو است.

به گزارش ایران آنلاین،او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العربی» گفت که منطقه به دلیل جنگ اقتصادی آمریکا علیه ما با شرایط خطرناکی روبه رو است.

ظریف در مورد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص وساطت برخی از کشورها بین ایران و آمریکا گفت که که تهران از هیچ کسی نخواسته‌است در این باره میانجی‌گری کند ولی با کشورهای دوست گفت‌وگو وجود دارد.

وزیر امور خارجه ایران تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را «جنگ اقتصادی» خواند و گفت که این جنگ اقتصادی تروریسم است و فرقی بین جنگ اقتصادی و نظامی نیست و ایران با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کند.

او از عملکرد اروپایی‌ها در قبال توافق برجام و پایبندی به تعهداتشان در ذیل این توافق انتقاد کرد و گفت که «اروپایی‌ها باید بین تبعیت از آمریکا و داشتن استقلال در تصمیم‌گیری‌های خود یکی را انتخاب کنند».

ظریف از طرف‌های اروپایی در توافق هسته‌ای با ایران خواست که به عنوان عضو جامعه جهانی به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کنند؛ چرا که ایران به تعهدات خود در این توافق پایبند بوده و آژانس بین‌المللی اتمی در همه گزارش‌های خود این پایبندی را تأیید کرده است. 

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =