ارتفاع موج در خلیج فارس به ۲ و در دریای عمان به ۲.۵ متر خواهد رسید

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی بخش هواشناسی دریایی، طی امروز و فردا ( ۲۳ و ۲۴ خرداد) ارتفاع موج در بخش هایی از خلیج فارس به یک و نیم تا ۲ متر و از امروز تا شنبه در دریای عمان به ۲ و نیم متر خواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین پیرو اطلاعیه هواشناسی دریایی، با توجه به وزش باد به نسبت شدید، طی امروز و فردا نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود و ارتفاع موج آن بین یک و نیم تا ۲ متر برآورد می‌شود.

این وضعیت از امروز تا روز شنبه برای سواحل شرقی دریای عمان نیز پیش بینی می‌شود که در مناطق فراساحلی آن ارتفاع موج به دو و نیم متر نیز خواهد رسید؛ از این رو توصیه می‌شود احتیاط لازم برای تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی در مناطق یاد شده به عمل آید.

همچنین طی اطلاعیه دیگری، با توجه به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پنجشنبه برای ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان، شرق تهران، مازندران و گرگان و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب جمعه علاوه بر مناطق یاد شده برای ارتفاعات شمال غربی خراسان رضوی، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

از این‌رو به هموطنان در این مناطق توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از صاعقه و وزش باد شدید موقت، احتیاط لازم را به عمل آورند.‌

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =