رفع حصر، مردم را پای صندوق‌های رأی خواهد آورد؟/ پاسخ یک اصلاح‌طلب را بخوانید

اعتماد آنلاین نوشت: نماینده مجلس، گفت: ایجاد گشایش‌های اجتماعی در حضور مردم در عرصه انتخابات بی‌تاثیر نیست. اگر زندانی‌های سیاسی را عفو یا در رابطه با حصر گشایشی حاصل کنند، یا بتوانند کمی آزادی‌ مدنی و اجتماعی بدهند، حضور مردم در انتخابات بیشتر خواهد شد.

ابوالفضل سروش، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس، ضمن اشاره به انتخابات مجلس یازدهم و راهکار افزایش حضور مردم در صحنه انتخابات، گفت: مردم با وجود تمام ناملایماتی که می‌بینند، از جمله فشار خارجی و گله‌مندی‌ از مسئولان نظام یعنی نماینده‌ها، دولتی‌ها و قوه قضاییه، نشان داده‌اند که سر بزنگاه‌ها به رغم همه پیش‌بینی‌ها در صحنه حضور دارند.

او ادامه داد: ممکن است مردم در مقاطعی کمتر یا در مقاطعی بیشتر حاضر شوند، اما حضورشان، حضور معناداری خواهد بود. البته حضور مردم در حوزه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد؛ برای مثال در تهران و بعضی از شهرستان‌های بزرگ که مردم سیاسی‌تر هستند، اگر ببینند توقعات آنها برآورده نشده، کمتر شرکت می‌کنند ولی به‌ طور کلی مردم قطعاً در انتخابات حضور پیدا می‌کنند اما ممکن است درصدی کمتر یا بیشتر شود.

این نماینده مجلس درباره تاثیر آزادی‌های اجتماعی‌ و گشایش‌های اجتماعی بر حضور مردم در عرصه انتخابات تاکید کرد: ایجاد گشایش‌های اجتماعی بر حضور مردم در عرصه انتخابات بی‌تاثیر نیست. اگر زندانی‌های سیاسی را عفو یا در رابطه با حصر گشایشی حاصل کنند، یا بتوانند کمی آزادی‌های مدنی و اجتماعی بدهند، حضور مردم در انتخابات بیشتر خواهد شد.

سروش ادامه داد: برخورد بازتر و بهتر با جوانان و جامعه نیز در حضور مردم در انتخابات موثر است. در کل مردم باید ببینند که نظام هم به قشری که شاید کمی زاویه نگاهش با حکومت تفاوت دارد، توجه بیشتری می‌کند و به آنها آزادی بیشتری می‌دهد؛ این موارد در حضور مردم در عرصه انتخابات موثر خواهد بود.

او در پایان گفت: به‌ خصوص، دادن این آزادی‌های مدنی می‌تواند جامعه اصلاح‌طلب را به‌ پای صندوق‌های رای بکشاند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =