بیانیه خانه موسیقی درباره تلاش‌هایش برای تقابل با قانون ده‌درصدی کنسرت‌ها

خانه موسیقی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیر این خانه نسبت به واگذاری ۱۰درصد از درآمد کنسرت‌ها به خزانه دولت، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانه موسیقی با انتشار بیانیه‌ای مواردی را که نشانگر فعالیت‌های خانه موسیقی در تقابل با اجرای قانون ده درصد بوده است، برشمرد.

در بیانیه خانه موسیقی آمده است: «اعتراض مدیرعامل خانه موسیقی به این قانون در دیدار با وزیر محترم ارشاد با اعضای خانه موسیقی در محل این نهاد که به همراه معاون امور هنر و دیگر همراهان و هنرمندان در اوایل فروردین ماه سال جاری برگزار شد و یا اعتراض خانه به این قانون در دیدار هنرمندان با ریاست جمهوری در ضیافت افطاری، نامه شورای عالی خانه به وزیر ارشاد در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه، تشکیل جلسه مشاور حقوقی و مسئولان خانه موسیقی با آقای کامبیز نوروزی وکیل مجرب امور حقوق مولفین و مصنفین در ارتباط با راهکارهای قانونی لغو و یا کاهش تبعات اجرای این قانون، دعوت از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به همین منظور، شرکت در جلسه‌ای به همراه ناشرین و ابلاغ اعتراضیه خانه موسیقی به آقای کاراندیش (یکی از مدافعان طرح مزبور) و دهها مورد دیگر از جمله فعالیت‌های خانه موسیقی در تقابل با اجرای این قانون بوده است.
هفته گذشته در نشستی با عنوان «ابعاد و پیامدهای قانون جدید اجرای کنسرت در کلان شهرها» که در پژوهشگاه وزارت ارشاد برگزار شده بود، برخی خانه موسیقی را به سکوت و انفعال در برابر این قانون متهم کرده بودند.

چندی قبل نمایندگان مجلس با تصویب طرحی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کردند که ۱۰ درصد بهای بلیت اجراهای صحنه‌ای (کنسرت) در تهران و کلانشهرها را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارم اسفندماه سال گذشته و در ادامه بررسی بودجه ۹۸، بند (ح) و بند الحاقی ۵ به تبصره ۹ را به تصویب رساندند.»

۲۵۸۲۴۳
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =