میزبانی رویداد بین‌المللی گردش‌گری روستایی ۲۰۲۰ به کردستان رسید

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از برگزاری رویداد بین المللی گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ به میزبانی کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید محسن علوی در نشست توسعه گردشگری غرب کشور با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و تاریخی کردستان در حوزه گردشگری گفت: گردشگری محور توسعه استان کردستان است و مدیریت ارشد استان تلاش کرده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه در راستای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار بهره بگیرد.
وی اظهار داشت: در همین راستا در ۲ سال اخیر رایزنی‌ها و پیگیری‌های گسترده‌ای به منظور کسب میزبانی رویداد بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام گرفت و خوشبختانه روز گذشته (چهارشنبه ۲۲ خرداد) تفاهم نامه برگزاری مشترک این رویداد در کردستان و کرمانشاه به امضای استاندار کردستان رسید.


وی گفت: کسب این میزبانی در واقع فرصت‌سازی برای توسعه استان بر اساس ظرفیت‌های موجود است و مصداق بارز سیاست اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب می‌باشد.
علوی اضافه کرد: کردستان در حوزه گردشگری روستایی و طبیعت گردی دارای ظرفیت بسیار گسترده‌ای است و روستاهای استان در طول چهار فصل سال از قابلیت گردشگر پذیری برخوردارند که یک قابلیت بی‌نظیر محسوب می‌شود.
علوی تصریح کرد: کردستان ۲۰۲۰ می تواند به موتور محرکه توسعه استان تبدیل شود و رونقی گسترده‌ای را در منطقه ایجاد کند و روستاهای کردستان را تبدیل به یک مقصد دایمی گردشگری کند.
لازم به ذکر است این نشست به میزبانی مشترک کردستان و کرمانشاه برگزار می شود.

46

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =