کشت نشایی چغندرقند برای اولین بار در شهرستان کوهدشت

در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی با حضور ابراهیمی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان ، رئیس اداره مکانیزاسیون استان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و جمعی از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان اجرایی شد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، مهندس ابراهیمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان  از کشت نشایی چغندر قند برای اولین بار در کوهدشت خبر  داد و گفت :کشت نشایی چغندرقند برای اولین بار در سطح  نیم هکتار و تعداد۵۰ هزار نشاء چغندر قند در مزارع کشاورزی  روستایی باباقلی از توابع جهاد مرکزی کوه‍دشت جنوبی اجرا می شود. 
 ابراهیمی افزود: کشت نشایی یکی از روش‌های کشت است که می‌تواند درکاهش مصرف آب آبیاری‌، سموم آفات نباتی و علف‌کش‌های شیمیایی موثر باشد. رقم چغندرقند کشت شده رقم موریل است.
دکتر امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت نیز اعلام داشتند: در این روش بخشی از طول دوره رشد محصول در خزانه و درمساحت بسیار محدودتری نسبت به کشت مستقیم بذر در مزرعه سپری می‌شود و در مصرف نهاده‌های تولید صرفه‌جویی می‌شود. 
افزایش تولید و کاهش هزینه‌های عملیات وجین و تنک کردن مزرعه
وی از دیگر مزایای کشت نشایی چغندر قند را یکنواختی سطح سبز محصول، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های عملیات وجین و تنک کردن مزرعه‌، کوتاه شدن مرحله کاشت تا برداشت و کنترل و کاهش عوامل خسارت‌زا مانند علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها عنوان کرد. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت با بیان اینکه چغندر قند یک محصول با نیاز آبی بالا با طول دوره رشد در حدود 180 تا 200 روز است، افزود: با توجه به محدودیت منابع تامین آب و ضرورت مصرف بهینه آب‌، کشت نشایی چغندرقند با توجه به کاهش 3 تا 4 نوبت در آب آبیاری که مهم‌ترین ویژگی این نوع کشت است، در دستور کار قرار گرفته و در راستای اجرای سیاست‌های (رونق تولیدی ، امنیت غذایی است.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =