لاریجانی:حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان مکمل تحریم‌های اقتصادی است

رئیس مجلس با اشاره به حمله به کشتی‌های ژاپنی همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، گفت: متاسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی آبرویی شده اند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس به اتفاقات سیاسی روزهای اخیر اشاره کرده کرد و با توجه به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب از سخنان هوشمندانه رهبری تشکر کرد و گفت: ایشان با دقت تام و استدلال متین، منطق ملت ایران را در برابر ستم هیولای استعمار، آمریکا بیان کردند.

رئیس مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی بیانات مهم و دقیق رهبر معظم را قدر می‌نهد و حمایت می‌کند. باید همه بخش‌های کشور براساس همین صراط استوار اقدام نمایند.

لاریجانی با اشاره به اقدامات مشکوک در دریای عمان و حمله به کشتی‌های مرتبط با کشور ژاپن،‌ تصریح کرد: این اقدامات مکمل تحریم های اقتصادی است، چون از تحریم‌ها حاصلی نداشتند، دست به این اقدام زدند. با توجه به سوابق نظامی آمریکا در منطقه که در جنگ جهانی کشتی های خود را نزدیک ژاپن مورد هدف قرار دادند تا زمینه جنگ را فراهم کنند، این اقدامات دور از ذهن نیست.

رئیس مجلس سخنان اخیر پمپئو در مورد ایران را سخنانی طنز آمیز دانست و گفت: اما بخش فکاهی ماجرا در اظهارات آقای پمپئو نهفته است که توصیه کردند «ایران در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند» این مطلب از زبان وی واقعا شیرین است. وزیر خارجه‌ کشوری با اقدامات تروریستی اقتصادی که به بیان خودشان «شدیدترین تحریم‌ها علیه یک ملت است» به مصاف یک ملت انقلابی آمده‌اند، آیا این یک اقدام دیپلماتیک است؟ آقای پمپئو آیا نقض عهد در توافق هسته‌ای و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران، اقدام سیاسی است؟ آیا اقدامات آمریکا در ونزوئلا علیه رییس‌جمهور این کشور اقدامی سیاسی و دیپلماتیک است؟ آیا اقدامات آمریکایی‌ها در تسلیح سعودی‌ها علیه ملت مظلوم یمن اقدامی سیاسی است؟ آیا حمایت همه جانبه از رژیم بساز و بفروش صهیونیستی علیه ملت شجاع فلسطین اقدامی سیاسی است؟

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدین اسلام شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک‌نژاد، گفت: اینان از پیشتازان مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم‌شاهی بودند که در سنین جوانی راه درست زیستن را یافتند و با مقاومت خویش مسیر مبارزات ملت را هموار کردند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =