مطهری به ردیف آخر صندلی‌های مجلس کوچ کرد/ رفت‌وآمدهای پررنگ در اطراف صندلی عارف/ پایداری‌ها جنبش تبریک به راه انداختند/ حواشی صحن

صحن علنی امروز بهارستان در حالی برگزار شد که سایه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌های مهم مجلس بر آن سنگینی می‌کرد.

به گزارش خبرآنلاین، امروز هم بهارستان نشینان جلسه داشتند البته تا دوساعت جلسه آنها پشت درهای بسته بود و حدودا ساعت 10 و نیم بود که علی لاریجانی زنگ علنی شدن جلسه را به صدا در آورد او بعد از دقایقی سکان ریاست را به دست عبدالرضا مصری سپرد تا او هم طعم ریاست را برای اولین  بار بچشد. اصولگرایان مجلس که با دیدن این صحنه سر ذوق آمده بودند یک به یک پله های سکوی هیات رئیسه را بالا می رفتند تا خودشان را به مصری برسانند و به او این سمت جدید را تبریک بگویند. مصری هم در اولین جلسه البته با چند اشتباه کوچک جلسه را اداره کند. (اینجا) از سوی دیگر طبق روال هرسال جای صندلی ها تغییر کرده بود که علی رغم سه سال گذشته که علی مطهری دو ردیف جلو صحن می نشست این بار صندلی او به آخرین ردیف منتقل شده بود.

از لابی ذالنور تا انصراف کواکبیان

کمیسیون امنیت ملی از آن دست کمیسیون هایی است که انتخاباتش بسیار محل بحث است و حداقل در طول یک هفته گذشته اخبار ضد و نقیض درباره رقابت فراکسیون های سیاسی در زمین هیات رئیسه کمیسیون امنیت به گوش می رسید. از احتمال ائتلاف ذالنوری و بروجردی گرفته تا اختلاف بر سر آمدن و نیامدن فلاحت پیشه و کواکبیان .

هرچند در جریان صحن علنی این ذالنوری بود که آرام و قرار نداشت و دائما در میان صندلی ها در رفت و آمد بود تا بتواند چند ساعت مانده به برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی رضایت هم کمیسیونی ها را جلب کند اما درست ضلع غربی صحن گعده فلاحت پیشه با بعضی از اعضای کمیسیون امنیت مانند برومندی و دهقانی خود نمایی می کرد. از سوی دیگر شنیده می شد اعضای فراکسیون امید در تلاش هستند تا کواکبیان را قانع کنند تا در انتخابات شرکت نکند. نهایتا دقایقی پیش برخی نمایندگان اعلام کردند که کواکبیان قانع شده است تا به نغع فلاحت پیشه از خیر ریاست کمیسیون امنیت در سال آخر مجلس دهم بگذرد.

خیز زاهدی برای کمیسیون آموزش و گعده حول صندلی عارف

محمدمهدی زاهدی که سال گذشته در جریان رقابت با محمدرضا عارف ریاست کمیسیون آموزش را از دست داده بود امروز دایره تحرکاتش چند برابر شده بود و دائما مانند ذالنوری این طرف و آنطرف می رفت و با نمایندگان وارد گفت و گو می شد تا بتواند ریاست از دست رفته اش را دوباره بازیابی کند. از سوی دیگر صندلی محمدرضا عارف که می توان از آن به میز گرد نمایندگان یاد کرد امروز پر رفت و آمد بود و اغلب نمایندگان البته بیشتر امیدی ها گرد آن جمع می شدند به سرعت گفت و گو ها انجام می شد. از آنجا که امروز قرار است کمیسیون آموزش هم آخرین انتخابات هیات رئیسه اش را برگزار کند هیچ بعید نیست که این گفت وگوها مرتبط با انتخابات امروز باشد. این موضوع با بیان اینکه روز گذشته فاطمه سعیدی از اعضای فراکسیون امید و کمیسیون آموزش می گفت آمدن و نیامدن عارف به جمع بندی امروز اعضا در صحن بستگی دارد می توان با قطعیت گفت که این گفت و گوها ارتباط زیادی با انتخابات هیات رئیسه کمیسیون آموزش و امنیت ملی دارد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =