ایرادات شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی رفع شد/ لایحه به مجمع نخواهد رفت

عضو کمیسیون قضایی مجلس می‌گوید ایرادات شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در جلسه امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفته و نظر شورای نگهبان تامین شده است.

آنطور که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دو روز پیش در نشست خبری با خبرنگاران گفت، از جمله ایرادهای وارد شده این شورا به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی، تابعیت «اطلاق اعطای تابعیت، نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد خلاف موازین شرع و مغایر بند ۵ اصل ۳ قانون اساسی» عنوان شده است.

همچنین سخنگوی شورای نگهبان گفته بودکه «اطلاق اعطای پروانه اقامت به پدر، نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد خلاف موازین شرع و مغایر بند ۵ اصل ۳ قانون اساسی» شناخته شده است.

حالا محمد کاظمی عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» با بیان اینکه اعضای کمیسیون قضایی مجلس در جلسه امروز خود در جهت تامین نظر شورای نگهبان، کلمات و عباراتی را به مجموعه مصوب لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی اضافه کردند، گفت: «شورای نگهبان ایراد امنیتی به لایحه گرفته بود و گفته بود که بعضی از مواقع دادن تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی باعث مشکلات امنیتی از طرف مرد خارجی شود، که ما این موضوع را به عهده وزارت اطلاعات گذاشتیم. به صورتیکه اگر وزارت اطلاعات سوابق مرد خارجی را بررسی کرد و دید که مشکل امنیتی ندارد، می‌توان به آن مرد اقامت داد.»

او ادامه داد: «در مورد دادن تابعیت هم شرایطی گذاشتیم که مساله امنیتی برطرف شود. در واقع نظر شورای نگهبان تامین شد و دیگر کار به مجمع نخواهد کشید.»

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =