آلمان از روند تحقیق درباره حادثه عمان و بررسی ادعای آمریکا خبر داد

مهر نوشت: وزیر خارجه آمریکا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرده که برلین در حال مقایسه اطلاعات خود در خصوص حادثه روز پنجشنبه دریای عمان با اطلاعات آمریکا و انگلیس در این رابطه است.

 «لورنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال با توئیت این مطلب نوشت: هایکو ماس وزیر خارجه آلمان با اعلام این مطلب گفت: باید خیلی مراقب بود ما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

وزیر خارجه آلمان در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا این حادثه شرایط برجام را پیچده تر می کند؟ گفت: مطمئناً این ماجرا شرایط را مشکل تر می کند.

وزیران خارجه و دفاع کشرهای عضو اتحادیه اروپا امروز در لوکزامبورگ تشکیل جلسه می دهند. پیش از آغاز این جلسه «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن تشریح برنامه دیدار امروز وزیران دفاع و خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در پاسخ به پرسشی در مورد تحولات اخیر خلیج فارس عنوان داشت: همانگونه که در روزهای گذشته اعلام کرده ایم خواستار خویشتن داری حداکثری در منطقه هستیم. همانطور که دبیر کل سازمان ملل «آنتونیو گوترش» نیز اعلام کرده منطقه تحمل یک بحران جدید را ندارد. ما در نشست امروز درباره تحولات اخیر خلیج فارس رایزنی می‌کنیم و بار دیگر خواسته خود را مطرح می‌کنم که ما خواستار خویشتن داری حداکثری و خردورزی در منطقه هستیم.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =