دلیل کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر اعلام شد

 معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: قیمت خودرو براساس وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و با توجه به تصمیمات گرفته شده در کمیته خودرو برای مدیریت عرضه و تقاضا، شرکت‌های عرضه کننده اقدام به ایفای تعهدات معوق کرده اند.

به گزار خبرآنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،  «وحید منایی» به برخی اقدام‌ها از جمله جلوگیری از پیش فروش خودروهای جدید، تکمیل خودروهای ناقص تولیدی و تحویل آن به خریداران اشاره کرد و افزود: همکاری قطعه سازان داخلی در تأمین قطعات مورد نیاز خودروها و ترخیص بخشی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات، پوشش بخشی از تقاضای خریداران را به دنبال داشته است.

منایی بیان داشت: مدیریت تقاضای کاذب با محدودیت در خرید یک خودرو برای هر شماره ملی، کاهش نرخ ارز و کم شدن جو روانی حاکم بر بازار، روند کاهشی قیمت خودرو را به دنبال داشته است.

خودرو

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: کاهش سرعت جابجایی نقدینگی‌های سرگردان نیز موجب کاهش شکاف عرضه و تقاضای خودرو و در نتیجه کاهش قیمت‌ها شده است.

وی ادامه داد: حفظ وضعیت عرضه خودرو، افزایش سطح تولیدات شرکت‌ها و تکمیل خودروهای ناقص موجود در انبارها، در ماه‌های آینده منجر به افزایش عرضه خودرو خواهد شد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1271054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =